Isnin, 31 Januari 2011

Kontes Cerita Paling Lawak Sedunia



Sempena kedatangan tahun baru Hijrah, dan tahun baru Masihi, dan juga sambutan Hari Aku Menjadi Semakin Tua (Ulang tahun Kelahiran) pada Januari 19, (jangan lupa sediakan kek keju yang BESAU punya...dengan hadiah yang BESAU gilerrr jugak...lilin aku bawa sendiri hu hu hu) maka dengan ini aku dengan bangganya membuat pemasyuran bahawa aku akan adakan Kontes Cerita Paling Lawak Sedunia.

Ini dia banner yang tak lawak langsung;)



Syarat-syaratnya;
  1. Tulis satu cerita lawak yang benar-benar lawak; boleh buatkan aku ketawa sampai jatuh kerusi, di entri masing-masing. (Peringatan: LAWAK ya...bukan LUCAH!)
  2. Lekatkan logo Kontes Cerita Paling Lawak Sedunia di annieyss@blogspot di si debar blog anda dan linkkan ke entri ini. Logo ini perlu dilekatkan sehingga keputusan pemenang diumumkan.
  3. Tinggalkan komen penyertaan anda di bahagian komen entri ini dengan menyertakan link entri cerita lawak bagi kontes ini di blog anda.
  4. Sertakan juga link blog yang menyarankan anda ikuti kontes ini (jika ada). Jika link blog anda didapati mendapat bilangan terbanyak, anda layak mendapat hadiah misteri. Hanya satu hadiah misteri sahaja akan terpilih. Sekiranya anda tidak menyertai kontest ini, tetapi blog anda tersenarai sebagai penyumbang link terbanyak, anda tidak layak untuk mendapat hadiah misteri tersebut. Hadiah akan diberikan kepada blog yang mendapat bilangan link kedua terbanyak.

Hadiah:
Tiga pemenang akan dipilih berdasarkan cerita paling lawak mengikut pertimbangan para hakim.
Satu Hadiah Misteri untuk penyumbang link paling banyak (berdasarkan berapa banyak link diberikan peserta lain yang mengetahui kontes ini dari blog anda).
Semua hadiah (termasuk hadiah misteri) adalah berbentuk kerongsang mutiara (aku beli di Sabah) seperti contoh di bawah;




Setiap satunya berharga antara RM45-RM60 (harga orang Semenanjung yang beli, bah! Bukan orang Sabah ya...Orang Sabah beli akan dapat lebih murah berganda dari itu...)

Keputusan adalah MUKTAMAD. Sebarang bantahan tidak akan dilayan.

Kontes ini bermula 1hb Disember 2010 hingga 31hb Januari 2011.

Selamat berusaha. Mana tahu ini kontes aku yang pertama dan terakhir ;)

65 ulasan:

Kak Amy berkata...

salam..

wah ada contest boleh join nie...

dina berkata...

wahh! ada kontes... hehehe... tapi aku takde citer lawak... citer sedih takleh ke?

eelobor berkata...

x pe lama lagi tarikh tutup tuh, hihihihi

Sekadar Berkongsi

gadisBunga™ berkata...

GB 25 January. huuu~

tapi GB tak reti buat lawak la....kompem tak menang punye. pass

Anaasuria berkata...

salam anyss,
saya ada tag awak kat blog saya.. hehe..
tak dapat kot nak join kontes ni sebab tak de ar citer lawak.. nanti fikir balik.. kalau ada ai join ehhh..

anyss berkata...

Amy: Selamat datang. Haaaaaa ni first time saya wat kontes...rugi tak masuk ;)

anyss berkata...

Dina: Mesti ada...cuba ko ingat balik. Cerita buat2 pun ok gak asal lawak. Aku dah penat nak nangis ni hu hu hu

anyss berkata...

Eelobor: Saje bagi masa lama sikit...nak bagi Eelobor reka cerita paling lawak ;)

anyss berkata...

GB: waaaaa berkongsi bulan kita ya ;)

Cuba apa salahnya...

anyss berkata...

Aanas: wsalam.
Alamak! kena tag ke?

----> apa salahnya cuba. Ada masa tak lucu untuk kita, lucu bagi orang lain ;)

ieda berkata...

aduh2 x daya nak buta contest dahhh huhuh
tapi adiah2 dia menarik heheheh

anyss berkata...

ieda: hu hu hu comel tu ;) kena pi sabah baru dapat tau ;)

Encik MT berkata...

apa yg Encik MT boleh wat ngan hadiah tuh? letak kat kemeja? haha!

Kak Amy berkata...

As'salam..

Insyaallah nanti amy join ye.

eiela berkata...

ada kontes,,mau join jugak tapi kena cari idea dulu nih,,hehe

Latest Entri :
Senyum Itu Sedekah
Bila Si Dia Bertanya

anyss berkata...

Encik MT: Tak leh ek?

Amy Syaquena: Wsalam. Join jangan tak join...

eiela: masa masih panjang...sempat lagi cari idea, jangan terlepas ;)

zulkbo berkata...

salam..
tahniah..
selamat bercontest..
mesti mahal kan mutiara tu..?

IMANSHAH berkata...

Nak demand sikit, butang baju melayu takde ke??mutiara sabah tu la

anyss berkata...

Zulkbo: Wsalam. terima kasih. Suka2 meriahkan alam maya ni je...

Kalau beli di KLCC memang ratus2 lah, tapi sebab pegi redah sendiri beli kat Sabah, adalah juga dalam lingkungan RM40-60 jugaklah seketul

anyss berkata...

Imanshah: Alamak! semuanya broach je...butang baju melayu tak de la...

Kalau sdr yang menang, nanti saya hadiahkan Gambir Sarawak...minggu depan nak pi KCH ;)

hamzah ian berkata...

waaa... contest

azieazah berkata...

Tengah berusaha nihhh...
copy paste tak bleh ek? mesti ori sendiri punya jer kan?

azieazah berkata...

Rasanya dlm syarat tak sebut lak berapa kali penyertaan. Sorang hanya bleh buat 1 citer saja ek? Tak leh try 2,3 kali cerita?

Cewahhh macam ler aku nak ni terrer sangat nak buat citer lawak. Jadi pelawak bleh lah.

anyss berkata...

Hamzah: jom join...mana tau bertuah ....bolehlah bagi kepada pujaan hati

anyss berkata...

Azieazah: ubahsuai sesedap rasa sikit oklah. Mana ada lawak ori kan, kecuali pengalaman sendiri.

banyak pun tak apa, menang hanya sekali. Tak taulah pula kot2 terbuka hati pula nak bagi kepada penyertaan terbanyak ;) (mana tau kan...mentang2lah broach tu banyak hu huhu)

Cetusan berkata...

Kena kelik bulan madu dlm hujan, mungkn akan timbul idea lawak..jeng jeng..

anyss berkata...

ZZ: Ohhhhh hatiku menderita...

Tahniah ZZ, selamat bulan madu. Bekwah tak ajak orang ek hu huhu ---> lapa gula weh!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

gua tak de idea lawak

Unknown berkata...

alamak tak retilah nak buat lawak..tq sudi jemput akak join yer

anyss berkata...

Brutalsolo: idea brutalpun tak apa

kak ina: sama-sama Q ;)

caluk@cencaluk berkata...

he he -> tu aje mampu aku sumbang kih2

Fina Sophie berkata...

i'll try to post out something for u okey. kena dig out balik entri lepas2 hehehe..

anyss berkata...

Caluk: hu hu hu ko memang sadis!

Fina: Mmmmmmm ada pun benda lawak ya ;) jom join reramai

kella berkata...

hai.. salam singgah di sini! wah, masuk je terus ada contest! boleh di cuba ni! :)

caluk@cencaluk berkata...

errr aku dah promo kau punya contest kat blog aku he he

Admin berkata...

nak join kontest ni pon aku ni xpandai nk tulis entry yg lawak2...tp xper lah...aku support u all sume...

Nursuzry berkata...

aku tlg promosi utk ko kat blog aku. semoga ramai yg join kontes ko ni.

anyss berkata...

Kella: Wsalam. Selamat datang...itu namanya rezeki...

Caluk: terima kasih daun keladi...

Ayie: Tun mahathir pun reti wat lawak kat radio era tau...sesaje je nak melawak ceriakan hidup ;)

anyss berkata...

Su: Terima kasih daun keladi...ko pun join samalah ;)

n.hasleena berkata...

Salam anyss...
Belum arif sangat nk join contest..
terkial-kial lagi hehehe

Maiyah berkata...

moga berjaya ;)

shahjiehan berkata...

nak masuk~ plis2

anyss berkata...

hasleena: join je...kalau tak mula, mana nak ada pengalaman. kontes ni kan acara suka-suka aje

anyss berkata...

maiyah: terima kasih

Shahjiehan: sila! sila! sila!

Orang Kampung berkata...

salam tuan umah..

ni penyertaan dri aku..

http://ikutdanaku.blogspot.com/2010/12/kontes-cerita-paling-lawak-sedunia.html

id aku= akuorgkmpng

anyss berkata...

1ns4n b14a4: wsalam. Dah semak. Penyertaan diterima. Tahniah. Anda peserta pertama ;)

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ berkata...

nampak mcm best...nanti kakD join ye..

Unknown berkata...

wahh.. best.. :)

anyss berkata...

LadyZul: sila! sila! dialu-alukan...masa masih panjang

anyss berkata...

Heidi: cubalah...meriahkan tahun baru

Maiyah berkata...

salam dik..
skrg ni xde idea le.. pale kosong huhuu

MiMie AddNin berkata...

hye..saye dh join ur contest...mekaseh ye..mmg mantap adiahnye..
http://chinky-winky.blogspot.com/2011/01/lawak-ke.html

anyss berkata...

mimie: penyertaan diterima ;)

nhaz hafek berkata...

sori smalam nk wt, tp internet down plak..ni link nye.
http://imanaqrabin.blogspot.com/2011/01/kontes-cerita-paling-lawak-sedunia.html

utk syarat no 2, sy x tau nk bwt..kalau x kberatan, tlg ajarkan...

anyss berkata...

nhaz: ok

Jieda berkata...

Alahai nyss..aku tak reti la nak reka citer lawak ni.Pengalaman aku pun tak tau nak cerita yang mana satu,senang cerita aku tak pandai nak bercerita la.

aku tolong promote contest ko kat kawan2 giveaway aku ye

anyss berkata...

jieda: cerita lawak orang yang penah dengar pun ok jugak.

Terima kasih daun keladi ;)

Tanpa Nama berkata...

salam kenal Anyss..
tak sangka kita berkongsi bulan kelahiran yg sama. So, saya try masuk Kontes ini ye..sila semak!

http://itissmile.blogspot.com/2011/01/kontes-cerita-paling-lawak-sedunia.html


syarat yg ke 4..saya tak berapa paham. Tapi saya mmg masuk terus ke blog ini dan terus buat kontes..tak ada dari mana2 blog pon. hehe...

Miss AZ berkata...

tak dapat nak join.. tak reti nak cerita lawak2 :D

Unknown berkata...

saye Join :)

http://ezanidmacontest.blogspot.com/2011/01/kontes-cerita-lawak-sedunia.html

therosputih berkata...

try tgk cite ni cukup lawak ke tak lawak

http://therosputih.blogspot.com/2011/01/kontes-cerita-paling-lawak-sedunia.html

i join jugak...kasi support rakan blogger lain...=)

anyss berkata...

Ezan idma: diterima

anyss berkata...

Ros puteh: diterima

Orang Kampung berkata...

xdak hadiah ke utk peserta pertama..
hehehe

syieda berkata...

x sempat nk join contest...ape2 pon follow back ea