Sabtu, 8 Januari 2011

Kelmarin dan Hari Ini

Entri sebelum ini penuh dengan kemalasan. Mungkin sisa demam, selsema dan batuk masih ada. Jumaat, aku ke pejabat setelah uruskan segala mak nenek berkaitan insuran dan cukai jalan. Asb kering kena sedut hanya untuk itu. Tinggal sisa untuk bayaran yuran semester baru yang perlu dilunaskan selewat-lewatnya Februari. sepetang Jumaat itu aku gunakan untuk kemaskan tempat kerja.

Malu nak tunjuk gambar sebelum dikemas. Penuh dengan sampah sarap macam tempat pelupusan sampah. Berhabuk. Berselerak. Berterabur. Ambil masa sejam juga untuk rapikannya. Dan isnin ini, dah tentu semangat kerja akan lebih bertambah. Berganda-ganda. Harap-harapnya. Kan dah nak tekan gear 5 turbo ;)

Hari ini pula sental bilik air yangt berlumut sampai dinding. Tak ubah macam tandas awam percuma yang tidak ada penyelenggaraan. Huh! Sangat-sangat malu bila tetamu datang nak guna tandas itu.

Minggu lepas, aku dah halau seorang amoi comel kerana dah habis sabar dengan perangai peliknya suka tinggal di tempat pelupusan sampah. Bila dia tak ada, hati sangat lega. Lega sangat-sangat. Jadinya, minggu ni kena sental tandas tempat bersiramnya itu selama ini. Satu jam menyental hingga hilang jugalah kalori aku dua tiga bakul. Hasilnya, masih juga belum mencapai tahap kualiti yang aku ingini. Warna HITAM masih bersisa di lantai walaupun berjaya aku kilatkan dinding hingga merelip wink wink.

Tengahari jumpa akak Azieazah kita. Dah lama tak makan tart tersohor tu...sekali rembat sampai lima pack huh! ambik kau! jangan risau, takat lima tu, dua kali ngap pun dah tinggal bekas hu hu hu tolong jangan bagi tau bakal mak mertua aku ya hu hu hu

Terima kasih banyak kak Azie, susah payah hantar sampai Kajang. Lain kali saya pi amik di Maluri pulak selepas tanya Inche google lokasinya.

Jam tiga lebih kurang aku dah terpacak di Nilai 3. Hasilnya, beli cecair membersihkan lantai yang sangat-sangat-sangat berasid. Nak juga sental bilik air tu sampai boleh buat cermin tilik nasib hu hu hu

Malam ni tidur awal ya...penat tarik-tarik kain, pikul tikar getah juga hu hu hu kalaulah kalian nengok berapa banyak barang yang aku beli tu, mesti ada yang jatuh kerusi gelak terbahak-bahak.


Psssst: minggu depan aku akan coretkan pengalaman menarik sepanjang berada di Dhaka. Teruja? Ada aku kesah kalau ada sesiapa nak menyampah? Hu hu hu

3 ulasan:

Cetusan berkata...

I deman u , deman og

eelobor berkata...

simpan angan2 suatu hari nanti nok jumppa blogger tersohor cik anyss & kak azieazah

anyss berkata...

ZZ: Ohhhh....rehat cukup2, jumpa doc n makan ubat ya...

PssssT: demam og tu macam demam angau tak?


Eelobor: blogger Azieazah tersohor juga tapi kalau anyss tu...macam tak berapa nak tersohor sikit hu hu hu dia suka sembunyi di tempat terang la la la