Ahad, 2 Januari 2011

AutoPing Entri di BlogLarian FB Sesi 2011

Selamat tahun Baru 2011. Aku masih lagi dalam kembara ketika ini, jadi tangguh dahulu tentang perjalanan ke Dhaka minggu lepas. Sementara aku tengah berdepan dengan pengalaman baru di Sungai Petani (ada sesiapa dari Sungai Petani nak jemput ke rumah tak ni?), aku tampal enteri berkaitan Bloh Larian yang akan autoping di FB. Aku berminat sangat ni.

Syaratnya mudah sahaja...
1. Pastikan blog anda sudah tersenarai di BlogLarian (sudah ada)
2. 'Like' BlogLarian FB, Bagi yang tiada FB, anda dimaafkan :) [Tak ada FB...terima kasih admin]
3. Buat satu en3 bertajuk ' AutoPing Entri di BlogLarian FB Sesi 2011' dan letakkan banner di atas dalam en3 anda dan linkkan ke en3 ini. (Dah buat)
4. Letak no rumah anda dalam BlogLarian (Sudah. No 108)
5. Letak link ini dalam en3 anda (feedback Penyewa BlogLarian)
6. Bantu BlogLarian untuk mempromosikan Page di bawah ini. Pilih 3 daripada Page tersebut dan jelaskan dengan ringkas kegunaan page tersebut menurut perspektif anda.
1. Tutorial BlogLarian
2. Contest BlogLarian (tampalkan kontes yang dianjurkan mana-mana blog kat sini. Bagi yang nak sertai kontes, bolehlah terjah sini dan jelajah semua blog-blog yang ada kontes kat sini. Semuanya terkumpul di satu tempat sahaja)
3. Santai BlogLarian (kita boleh baca macam-macam berita, menikmati magga dan download cerita di sini. Kira macam acara bersantai untuk minda di satu tempat sahaja...macam pasaraya pulak, semua barang adaaaaaaa)
4. PingSite (senarai site yang boleh digunakan untuk ping blog anda. macam-macam tempat ping ada macam Selangor Blogger, Kelantan Blogger, Geng Blogger dan sebagainya. Asal rajin je buat benda-benda remeh ni, blog anda akan glamer dan jadi tumpuan ramai...tak percaya? Apa kata buat dulu dan tengok hasilnya nanti.
5. BlogLarianSquare

7. Komen di en3 ini berdasarkan format berikut. (sudah)
  • no. rumah: 108
  • nama Blog: Saat Kau Sentuh Hatiku
  • link en3 anda
8. Penyertaan di buka hingga 31/1/11 (Masih belum tamat)
9. Tag 3 rakan anda dalam BlogLarian (jika tag yang bukan penyewa pun boleh jika anda mahu tambah penyewa di BlogLarian. Sekiranya mereka berminat, barulah buat, Tiada paksaa. Tagging ni mcm nak bgtau je :) [yang ni payah sikit nak buat...ada sesiapa berminat tak?]
Harap-harapnya blog aku diterima untuk ping di FB walaupun aku tak ada FB pun.

5 ulasan:

ieda berkata...

banyaknyer dia punyer syarat .. ouchhhhhhh

KTS berkata...

dah tgk beberapa blogger yg join bloglarian ni

berkesan kata mereka. trafik naik

:D

anyss berkata...

ieda: ohhhh ya ke?
saya dah join Blog ni, so tak banyaklah kena buat ;)

Ku tak sempurna: Memang mencanak dia punya trafik datang. Itu blog yang tak berapa nak glamer macam ni...tu yang try juga ping melalui FB tu. Cuba je kot2 menjadi ;)

Jom join!

Unknown berkata...

ok, dah masuk autoping :)

anyss berkata...

Fareed Sairi: terima kasih daun keladi,bila ada cara lain nanti...jangan lupa "masukkan" sama ;)