Khamis, 6 Januari 2011

Blog Masakan Ramai Peminatnya

Entri ni masih lagi menyambung dua entri sebelum ini terutama kepada yang sangat teruja untuk mengejar trafik. Entri ni hanya berkisar tentang cara ke tiga nak tarik trafik ke blog kita, cara pertama dan kedua boleh jengah di;



Ramai orang ingat trafik memberi imbuhan yang besar sebab nuffnang pandang dari sudut tu untuk berikan iklan. Namun, bila ondscene yang kena terjah puluhan ribu pengunjung setiap hari hanya dapat seciput je walaupun dah lebih dua tahun tampal iklan nuffnang, aku jadi pelik juga. Kalau macam tu gayanya, apa yang jadi penentu untuk iklan berkelip-kelip sepanjang musim kat blog kita?

Cara ke tiga tarik trafik ke blog anda: Jadikan Blog Anda sebagai blog masakan yang penuh dengan tips, petua, cara memasak, dan resipi masakan. Letak gambar makanan yang mampu buat air liur ramai orang menitik, terutama bulan Ramadhan.

Blog jenis ini juga akan kena serbu terutama bila dah dekat dengan bulan Ramadhan dan Syawal. Letaklah resipi banyak-banyak, gambar masakan berkenaan juga disertakan, tips dan petua dan bla bla bla yang berkaitan masakan. Percaya tak, blog jenis ini merupakan blog ke tiga yang mendapat trafik tertinggi. Bagi anda yang memang hebat memasak tu, silalah buat blog masakan. Tampallah resipi banyak-banyak, bagilah panduan yang hebat-hebat di blog anda.

Aku? Aku memang tak akan boleh buat blog jenis ni. Kalau takat nak letak resipi cekodok bolehlah. Cekodok pisang memang tak akan tinggal. Cekodok manis. Cekodok bawang. Cekodok bilis. Cekodok jagung. Cekodok kentang. Mmmmm semuanya cekodok je...ish! Ish! Ish! Itu ajelahpun yang aku tahu masak selepas masak air untuk buat white kopi old town 3 dalam 1 hu hu hu hu....ohhhh, harapnya bakal mak mertua tak baca entri ni ya. Ampunkanlah anakanda, ya bonda. Sila latih anakanda bonda itu untuk rajin dan mahir memasak...anakonda ini hanya tahu melahap aje hu hu hu

Alahai...tadi niat nak buat entri yang pendek sahaja, tetiba terpanjang lah pulak. Membantu anda tak? Mmmm sejak bila pulak aku dah pandai menulis cara tarik trafik ni? Hu hu hu kalau terjumpa maklumat lain, nanti aku kongsi lagi ya. Maklumat ni tetiba je terjumpa lama dahulu, baru terbuka hati nak tulis. Maklumlah, aku bukannya blogger otai yang dapat juta-juta (rupiah) tiap bulan hasil tulis blog. Blog aku pun dua tiga kerat je orang melintas. Dan entri ini tentulah entri yang ...ikut suka aku je ;)


PsssssT: Kalaupun anda nak cari RM tambahan menampung kenaikan harga barang, tak payahlah tambah SAHAM tulis blog-blog bersifat tunasusila lagu tu...karang, apa korang nak jawab dalam kubur nanti? Sila baca Halal Haram Nuffnang sebagai tambah ilmu.

10 ulasan:

Kak Amy berkata...

yap betul tue sebab tue dalam sinar raudah amy ada selitkan juga resepi-resepi masakan...thanks sharing info yang sangat berguna

azieazah berkata...

Tumpang senyum jerrrr...

Macam-macam peel orang berblogging.
Sampai ada yang dah jadi tahap kemaruk dan obses dah...

eelobor berkata...

blog saya syok sendiri jer....

Kujie berkata...

hari2 dok dapur, tak de idea nak tulis pasal masak masak...

pasal trafik..penat tau nak kejar2....tapi kalau kena betul caranya, insyaAllah..tiap usaha pasti berjaya

anyss berkata...

Amy: resipi bubur asyura kedah ada tak?

Azieazah: hu hu hu campur dengan peel kita, lagi banyak peelnya ya tak

anyss berkata...

Eelobor: kalau syok sendiri pun boleh diterjah ribu riban pembaca...dah buat betul2 tak tau lah macam mana nanti ;)

ieda berkata...

hahahah hakikatnye betul dikk
akak perhatikan kalau bab menu masakan ramai jer yg komen .. tu menandakan masyarakat kita masyarakat yg suke makan hehehe org asialahh katakannnn :)

anyss berkata...

Eelobor: kalau syok sendiri pun boleh diterjah ribu riban pembaca...dah buat betul2 tak tau lah macam mana nanti ;)

anyss berkata...

kak Jie: bagi tips cara potong dagingpun dah ok...bukan semua orang tahu cara betul potong daging ;)

saya dah penat nak kejar trafik...biar je lah. Lama2 nanti banyaklah juga kan...dari tak tentu semata-mata nak tarik trafik (tak nak terlalu stress untuk kejar trafik semata2, buat je pelan2 dengan hati yang hepi ;))

anyss berkata...

ieda: kenalah rajin2 tulis resipilah ya macam ni...resipi cekodok ok tak?