Khamis, 28 Oktober 2010

Pengundi Galas: Sila Ambil Perhatian!

Bro Joegrimjow (Its All about Journey) dah mengembara galas beg ke Galas sempena pilihanraya yang bakal berlangsung 4 November nanti. Sangat kagum dengannya. Sesiapa yang nak tahu suasana sebenar di Galas, silalah terjah blognya. Memang info terus dari Galas tanpa tapisan mana-mana pihak. Selamat berjuang Bro!

Entri ni aku tulis khusus ditujukan kepada semua pengundi pilihanraya kecil N45 Galas. Memandangkan musim pilihanraya ni bukannya selalu datang, semua orang memang tahulah penduduk tempatan akan terima durian runtuh. Sewa rumah akan melambung-lambung dalam masa 10 hari ini. Kedai makan bersusun orang masuk dengan harganya salah hari bulan boleh jadi lebih mahal dari sepinggan nasi di Bangi. Rezeki sekali sekala kepada penduduk tempatan...apa salahnyakan. Tapi...janganlah cekik darah sangat ya, sila bertimbang rasa sikit (macamlah aku nak berkampung kat sana musim pilihanraya ni. Aku berkampung kat tempat lainlah!)

Bila pilihanraya, banyak durian runtuh gugur tengah jalan. Hati-hati ya, karang tersepak duri...kaki jugak yang sakit. Apapun, setakat ini, penduduk Gua Musang dah dijanjikan dengan;

PM beritahu, Gua Musang bakal mendapat rumah PPRT setinggi 13 tingkat. Bakal siap 2013. InsyaAllah. Kalau ANUGERAHKAN aku satu pintu ok jugak apa. Tingkat 13 pun tak apa, walaupun ramai orang percaya nombor 13 bawa musibah (usah percaya kepada perkara-perkara yang boleh bawa anda ke arah syirik ya! Ingat tu!), bolehlah aku kuruskan badan kalau sehari dua tiga kali aku naik turun guna tangga. Dua bulan dah boleh kurus dan comel macam model.

TPM dah umumkan yang 200 unit rumah baru untuk orang asli akan disediakan. Mereka juga akan menerima lebih 100 ribu benih getah. Untung betul orang asli di Loging.

Kagumnya bila Gua Musang dah jadi "Kampung Wifi". Fuyoooooo canggih gitu. Bolehlah tompang sekaki ya...masa singgah Gua Musang balik kampung nanti, dapatlah aku merasa Wifi percuma. Guna secara berhemah ya...

Ok sekarang ni aku nak mintak tolong dengan orang Gua Musang. Mintak tolong sangat-sangat. Betul ni...tak main-main. Bukan April Fool!

Boleh tak mintak jalan raya di Gua Musang tu dinaiktarafkan dalam masa 10 hari ni? Seminggu selepas pilihanraya tu, dah sambut raya Haji...aku nak balik kampung. Kalau jalan hitam berminyak baru je siap tar...bolehlah berlumba berdesuppppppp je dengan jet peribadi. Kira boleh sampai ke Kuala Krai dalam masa 30 minit cukuplah. Bukannya nak bawak lajupun...berhemah di jalan raya. Ingatlah orang yang tersayang hu hu hu

Tolong ya...tolong! mintak tar je jalan tu, tapi kalau Datok Seri PM nak lebarkan jadi 4 lorong ka, 6 lorong ka...aku tak marah. Aku terima je dengan hati yang berat. Maklumlah, aku pun bukannya selalu balik. Membazir kalau buat jalan sampai 6 lorong, ye tak?

Bro Joe, sila bawa permintaan ini ke pihak yang benar di Galas ya...sila galas tanggungjawab ini. Mmmmmm tak pepasal bro Joe pulak kena pikul. Macamlah dia yang nak bertanding. Apapun, selamat mengundi ya orang Gua Musang. Aku berada di gua lain saat...Final Piala Malaysia Kelantan Lawan Negeri sembilan pun belum tentu aku boleh tengok waktu tu...huwaaaaaaaa stressnya.

Tak apa, bro Joe ada...dia cekap pasal updet blog.

PssssT: Bro Joe, ini satu pujian ya...bukan perli, sindir atau kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya. Sila berbangga diri ;)

Kot la ada salah faham. Satu ketika dulu, pernah juga buat permintaan kat seseorang, tetapi dia faham saya kata "blog dia tak ada info", padahal saya kata "alangkah bagusnya kalau semua maklumat yang dia ada, letak kat blog, orang lain pun boleh guna sama". Orang kata, pisang usah berbuah dua kali walaupun best jugak kalau dapat goreng jjjjemput pisang ;)

2 ulasan:

eelobor berkata...

galas.....tak sabar menunggu keputusanmu walau dah di jangka. sekarang tengah mood bola

anyss berkata...

EElobor: kena sabar...sabaQ
Dua benda panas kan...bola + Galas