Isnin, 18 Mac 2013

Bonus Tambahan Sebulan Gaji Bagi Kakitangan PNB


Seronok dengar rakan-rakan kita dapat bonus. Tompang gembira sama walaupun tak ada orang nak belanjapun. Tak jejas apa-apapun bila kita tompang gembira orang dapat bonus, lagi awet muda adalah kan.

Kakitangan Permodalan Nasional Berhad (PNB) akan menerima bonus tambahan sebulan gaji bagi tahun 2012, sebagai tambahan kepada bonus tahun lepas. PM mengumumkan tambahan bonus ini pada Majlis Makan Malam sempena Ulang Tahun PNB ke-35.

Selain pemberian bonus, seramai 2,474 anak kakitangan PNB berumur 23 tahun ke bawah dan masih belum bekerja akan menerima RM1,000 seorang dalam bentuk unit Amanah Saham 1Malaysia bagi tahun ini.

Dalam majlis ini juga PM turut melancarkan perkhidmatan terbaharu berkaitan pewarisan unit amanah, iaitu Hibah Amanah dan Pengisytiharan Amanah di bawah Amanah Saham Nasional Berhad (ASBN) yang bakal memanfaatkan 11 juta pemegang unit berkenaan.

Hibah Amanah dikhususkan kepada pemegang unit beragama Islam sementara Pengisytiharan Amanah kepada bukan Islam.

Perkhidmatan terbaharu ini membantu pemegang unit ASBN merancang harta pusaka membabitkan amanah ASBN agar dapat diagihkan kepada waris dengan mudah dan pantas berbanding proses tuntutan harta pusaka biasa, selepas pemegang unit meninggal dunia.

Komen aku: bagus juga ada produk sebegini. Walaupun ada Amanah Raya, ada baiknya organisasi lain turut sama menawarkan perkhidmatan sebegini. Sangat penting kepada orang-orang yang mempunyai keluarga dan harta.

Aku yang tak ada harta ni pun nak kena ambil juga ni…setidak-tidaknya boleh bagi tahu berapa banyak hutang aku masih belum bayar. Manalah tahu kot tetiba esok lusa dah pun ampai ajal. Takkkkk sempat lunaskan hutang. Kesian waris kena bayar. Maklumlah, orang yang berhutang jika mati…rohnya akan tergantung tidak akan diterima langit dan bumi.

Errrr….ada sesapa nak tolong bayar hutang aku yang menimbun-nimbun tu tak? 


6 ulasan:

Dr K berkata...

PNB haruslah mahsyuk...:)

JunAina berkata...

Tak berutang tak ada le rumah dan kereta zaman sekarang ni. Satu lagi hutang2 zaman sekarang ni ada insuran.

Unknown berkata...

daku sudi bayarkan...
tapi dikau kena tolong bayarkan hutang daku ngan JPA ya

anyss berkata...

Daddy Ziyyad: errrr...nak kena tukor kijo lah ni ya...tapi daku tak reti bilang2 duit huhuh uhu hu

anyss berkata...

JunAina: ooooo tak tau pulak hutang ada insuran...

nak kena pi tambah hutang lagi ni hu huhuhuu

anyss berkata...

Ayu Citarasa Rinduan: Hutang dgn JPA tu cikit je hu hu huhu u ---> brapa ya? cer habaQ, leh kita main tukar2 byr utang