Sabtu, 11 Ogos 2012

Namewee Yang Hina Lin Dan, Chong Wei Pulak Kena Mohon Maaf??? Patutpun Monorel Terkandas di Landasan!



Setahu aku, orang yang biasa keluar dari Malaysia
ramai yang meningkat semangat patriotiknya
mungkin sebab rindu sambal belacan dan budu
atau juga sebab syukuri, biar serendah dan sedhaif mana negara kita
malaysia tetap tempat yang paling nak kita kenang
apa lagi kalau musim durian kan? walaupun di chinapun
ada jual durian huh u hu

Tapi ramai juga orang yang lama sikit je hidup luar Negara
bila balik tetiba dapat alahan dengan bau durian dan belacan
tak berselera lagi nak makan budu…
paling tak boleh terima bila seleranya dah bertukar spageti
macamlah sebelum ni tak pernah makan spageti di pizza hut
kemudiannya, mencari aje salah silap orang
untuk diejek, dimaki, digelak, di apa-apa ajelah segalanya
macam tak ada kerja lain pula, tak pernah pulak tu nak serik,
apa yang dia cari dalam hiduppun...aku tak tahu

Terkini, Datuk Lee Chong Wei terpaksa memohon maaf
Ekoran meluasnya klip video menghina bintang badminton China, Lin Dan.
dirapkan Wee Meng Chee atau Namewee, kononnya
mengandungi maki-makian terhadap Lin Dan dalam bahasa Hokkien
selepas Chong Wei kalah menentang Lin Dan
dalam perlawanan akhir badminton perseorangan lelaki Olimpik London,
di Arena Wembley.

Klip itu kemudiannya, tersebar ke seluruh forum utama
dan menimbulkan kemarahan di kalangan peminat badminton di China.
Media dalam talian China, Souhu melaporkan bahawa
Nameweemempertahankan dirinya dengan berkata,
dia hanya meluahkan perasaannya seperti seorang peminat biasa.

Kata Lee Chong Wei dalam laman web peribadinya di
microblogging weibo, laman web di China yang bersamaan dengan Twitter:
"Saya memohon maaf atas video tersebut, saya juga tidak tahu apa-apa
tentang lagu itu, di sini saya ingin memohon maaf kepada semua,
diharap peminat (badminton) China boleh memaafkannya,"

Adoiiii la! Tetiba je aku Nampak betapa kacak dan hensemnya
Lee Chong Wei hari ni…tebal muka je minta maaf
Dengan benda tak senonoh yang orang lain buat
Padahal orang tu…tak rasa bersalahpun!

 PsssT: aku sendiripun tak tau apa hubungannya dengan monorel terkandas!

183 penumpang monorel terperangkap 1 jam
Seorang wanita yang sedang sarat mengandung pengsan,
dua lagi penumpang cedera ringan di bahagian kaki terkena serpihan kaca 




3 ulasan:

eelobor berkata...

1Malaysia.... Janji Ditepati... Malaysia Boleh

Citarasa Rinduan berkata...

Tak abis2 namawee bt hal...

azieazah berkata...

Orang mcm Namewee tu patut dihukum buang daerah, buang negeri dan buang negara. Ada pun tak menguntungkan...!