Jumaat, 2 Mac 2012

Potongan 50 Peratus BUku-buku Terbitan DBP


Aku memang lebih suka baca buku-buku terbitan Dewan bahasa dan Pustaka
Berbanding penerbit lain, Tak tahu kenapa…
mungkin sebab aku didedahkan dengan buku-buku DBP
sejak mula rajin membaca
masih juga baca bulu terbitan lain tetapi setelah melakukan saringan ketat

salah satu faktor aku suka baca buku-buku DBP sebab
tatabahasa dan penggunaan perkataannya ikut bahasa Melayu  standard
bahasa singkat, pendek dan campuran tek berapa ngam dengan aku
ini kira dah set dalam kepala tentang jenama

aku ada hebahkan hal ini di FB
sesiapa yang nak beli buku-buku terbitan DBP
dengan potongan harga 50% tanpa mengira tahun terbitan
[ini yang buat aku sangat teruja sebenarnya
Biasanya mereka bagi diskaun mengikut tahun terbitan
Bahan bacaan yang lama sahaja ada potongan sampai banyak begitu
Yang terkini hanya 10 peratus sahaja]
bolehlah datang beramai-ramai ke PKNS Bangi
sekarang ni Kedai Buku Syabab sedang buat PesTa Buku
mensasarkan jualan hingga tiga juta buah buku.
Fuhhhhh...kalau tercapai sasaran tu, kagum betul aku!

Hanya buku-buku terbitan DBP sahaja ditawarkan potongan harga sebegitu
Buku-buku lain paling banyakpun sekadar 15% hingga 20% sahaja
Pesta Buku Bangi ni dah bermula sejak 23 Februari 2012 lepas lagi
akan berakhir pada 11 Mac 2012
masih ada masa lagi…bagi sesiapa yang masih berbaku Voucer Buku Percuma tu
boleh habiskan kat sini
tak ada voucer buku pun tak apa…beli tunai je

Jommm reramai kita pi angkut buku
Aku baru ambil voucer buku 1Malaysia Rabu lepas
Bolehlah memborong hujung minggu ni…
Kalau ada sesiapa nak ikut sama memeriahkan suasana tu
Bolehlah dating ramai-ramai…ambil aura pun tak apa


2 ulasan:

eelobor berkata...

DBP x dok wak tubik kor buku tigolimo

anyss berkata...

Eelobor: Buku tigo limo tadok rasonya, tapi...kalu nak buku limo, di Bangi pong ada jugak