Ahad, 8 Disember 2013

Pagi 3 Kereta Lamborghini Terbakar, Petang Kemalangan Maut 6 Kenderaan


Tengahari kelmarin dah tersebar gambar kebakaran 3 Kereta Lamborghini dalam kemalangan di Kilometer 259 arah utara Lebuh Raya Utara Selatan dekat Seremban.

Semua kereta itu milik rakyat Singapura yang berada dalam konvoi lima buah Lomborghini ke Kuala Lumpur. Salah satu kereta itu dipercayai hilang kawalan dan melanggar pembahagi jalan di tengah lebuh raya menyebabkan dua lagi kereta berlanggar dalam kemalangan pada kira-kira pukul 9.57 pagi.

yang hitam tu nampak seksi kan?

Nahas itu menyebabkan kesemua tiga kereta lomborghini itu terbakar. Nasib baik tidak ada yang cedera dalam kemalangan itu kerana semua pemandu dan penumpang berjaya menyelamatkan diri keluar dari kereta. Petangnya tersebar video kebakaran Kereta Lamborghini itu di Facebook.

Petang semalam aku terbaca di FB tentang kemalangan antara kancil dan Grand Livina di Kota Bharu menyebabkan kematian tiga orang termasuk seorang bayi. Tengah malamnya terbaca lagi tentang kemalangan membabit enam kenderaan di Km244.6 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) arah ke selatan.



Tiga termasuk bayi maut dalam kejadian jam 4.45 petang itu. Pemandu bas persiaran warga Singapura Ahmad Zaki Kassim, 33, dan Rasidah Abdul Latip, 30, yang menaiki kereta jenis Perodua Myvi meninggal dunia di tempat kejadian manakala anak Rasidah yang berusia 10 bulan meninggal dunia ketika mendapat rawatan di Hospital Melaka. Suami Rasidah, Khairul Nazri Yusof, 34, dan seorang penunggang motosikal berusia lingkungan 30-an cedera parah dan kini dirawat di Hospital Tuanku Ja'afar, Seremban.

Kemalangan berlaku apabila sebuah lori tangki dari Seremban menuju selatan dipercayai hilang kawalan dan berpusing, kemudian kemudian merempuh kereta Myvi yang dinaiki Rasidah bersama suami dan anak mereka serta dan sebuah teksi.
kereta myvi penyek antara dua lori...subhanallah!

Kereta Myvi yang dipandu Khairul Nazri terperosok di belakang lori tangki itu sebelum dirempuh pula sebuah teksi. Tiga kenderaan lain iaitu sebuah lori 16 tan, sebuah bas persiaran dan sebuah motosikal yang mengekori dari belakang turut merempuh lori tangki itu.

Bas persiaran yang tidak berpenumpang dipandu Ahmad Zaki, melanggar bahagian badan lori tangki berkenaan sebelum lori lain yang membawa bahan binaan dan sebuah motosikal turut melanggarnya.

Komen aku: DariNya kita datang, kepadaNya jua akan kembali. Alfatihah. Semoga roh mereka ditempatkan bersama golongan orang-orang yang beriman. Aminnn.

Kepada rakan-rakan yang melakukan perjalanan musim hujan ni, sentiasalah berhati-hati. Semoga perjalanan anda selamat.


Tiada ulasan: