Jumaat, 16 Mei 2014

Menanti Ramadhan


Sekarang Rejab dah…dua bulan lebih kurang Ramadhan akan bertamu. Bukan sahaja tak sabar untuk jalani Ramadhan 2014, tetapi ada sesuatu yang istimewa bakal berlaku Ramadhan tahun ini.

Felixia Yeap mengumumkan bakal mengucap dua kalimah syahadah menjelang Ramadan ini bersempena dengan ulang tahun kelahirannya Julai depan. Alhamdulillah. Dia juga tidak sabar-sabar menjalani ibadah puasa. Buat masa ini, dia sedaya-upaya mencari masa untuk membaca buku agama dan masih lagi dalam peringkat mengenali agama Islam termasuk menghadiri kelas dan ceramah agama.
comey kan Felixia Yeap bila bertudung begini

Dulu, dia dikenali sebagai gadis simbol seks, kini bekas model majalah Playboy Bunny ini kelihatan lebih ayu dan jelita bak wanita Muslimah. Bertudung litup mengalahkan gadis Islam sendiri. Gadis berbangsa Cina, Yeap Chin Yee atau lebih dikenali sebagai Felixia Yeap ini pernah gemparkan masyarakat Islam apabila mengambil keputusan untuk bertudung walaupun bukan beragama Islam.

Setelah berhijab, golongan Adam yang mengacau sudah berkurangan. Dia tidak lagi dipandang pada aset fizikal sebaliknya mulai dilihat dari segi keperibadian, cara pemikiran, intelek dan bakat. Sejak berhijab, ibunya sendiri telah menyaksikan perubahan positif yang ketara dialaminya.

Semoga niat murni ini dimakbulkan Allah. Alhamdulillah, bertambah seorang lagi umat Muhammad S.A.W.

Komen aku: yang dah Islam bolehlah belajar pakai tudung Ramadhan ni...comey apa bertudung ;)


2 ulasan:

norhidana berkata...

kadang malu sendiri... kita pun tak seisitkamah dia... ptt ramai artis2 malaysia yg seksi meksi malu kt felixia nih

Unknown berkata...

Alhamdulillah..akhirnya terbuka juga hati dia memeluk agama Islam..