Ahad, 25 Mei 2014

Jepun Juarai Piala Thomas


Walaupun Malaysia KALAH dalam perlawanan akhir Piala Thomas hari ini, namun saingan sengit yang ditunjukkan tetap membanggakan. Yaaaaa Malaysia kalah kepada Jepun dalam Piala Thomas 2014, tapi paling kurang kita Berjaya ke perlawanan akhir. Peluang untuk bawa pulang semula Piala Thomas ada sinarnya.
jumpa atromen di Nilai 3

Biarpun tidak berjaya bawa pulang Piala Thomas sejak 12 tahun lepas, namun kita perlu bangga dengan pasukan badminton Negara yang berjuang habis-habisan. Kalah yang terpuji. Ramai rakyat Malaysia hampir dapat serangan jantung tengok perlawanan akhir Piala Thomas 2014 yang sengit tu.

Lagi nak bangga bila Jaguh No. 1 dunia, Datuk Lee Chong Wei meraih motivasi tambahan menjelang perlawanan akhir Piala Thomas hari ini apabila dinobat sebagai Pemain Lelaki Terbaik Dunia 2013. Ini adalah anugerah ketiga diraih oleh pemenang pingat perak Sukan Olimpik dua kali itu, yang menjadi tonggak penting dalam membawa Malaysia melangkah ke final Piala Thomas, dah 22 kali kita tunggu detik ni.  

Kejayaan menggondol tujuh gelaran Siri Super Dunia tahun lalu, selain muncul naib juara dunia membolehkan pemain negara itu mengetepikan cabaran dua pemain China, Lin Dan dan Chen Long, selain pasangan Indonesia, Mohammad Ahsan-Hendra Setiawan dari Indonesia serta beregu Korea, Ko Sung Hyun-Lee Yong Dae.

Tahniah Chong Wei!

Dahhhhh! Pi tido! Esok nak kerja. Jangan wat lupa sambung cuti pulakkkkkk! Kalau menang Piala Thomas je ada cuti!

Tiada ulasan: