Sabtu, 8 Mac 2014

Pesawat MAS ke Beijing Hilang


Celik mata pagi-pagi ni, terbeliak sekejab dengan berita kehilangan Sebuah pesawat Malaysia Airlines dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing. Katanya terputus hubungan dengan menara kawalan udara di Subang kira-kira pukul 2.40 pagi di ruang udara Vietnam.

Pesawat Boeing 777, MH370 itu berlepas dari Kuala Lumpur pada pukul 12.41 pagi Sabtu dan dijangka mendarat di Beijing pada pukul 6.30 pagi tadi. Penerbangan itu membawa 227 penumpang termasuk 2 orang bayi dan 12 anak kapal, terdiri daripada 13 warganegara berbeza.

Menurut 'Reuters' yang memetik laporan awal pagi agensi berita China, Xinhua, pesawat terputus hubungan radar di ruang udara yang dikawal oleh Vietnam. Pesawat MH370 itu dilaporkan tidak memasuki ruang udara yang dikawal oleh China dan tidak berhubung dengan pusat kawalannya.

Orang ramai yang ingin mengetahui tentang status kehilangan kapal terbang MAS ke Beijing ini dinasihatkan menghubungi talian +603 7884 1234 untuk mendapatkan maklumat lanjut.

PsssT: Kita doakan semuanya selamat ya. Kepada keybord warriors tu, tak payahlah buat berita sendiri yang belum pasti. Mcamlah pulak pusat kawalan tu berada depan rumah anda. Kita tunggulah pengumuman MAS dari masa ke semasa. Tak payah nak tambah kalut keadaan lagi.



1 ulasan:

t.a.t.a berkata...

Dalam wassap group pun dah heboh pasal ni kak.