Jumaat, 21 Mac 2014

Yuran Langganan Jalur Lebar Dah Tak Ada Rebat Cukai Pendapatan?

Siapa dah isi borang cukai? siapa dah hantar borang tafsiran cukai 2013? Sekarang dah ada e-filing, sat ja kalian hantar...berdesupppp orang LHDN terima.Tapi aku masih buat secara manual. Kuno tak aku?

Semalam print borang tafsiran cukai kat laman web LHDN, kemudian bertatih isi pelan-pelan sambil pecahkan gula-gula Candy Crush.

Tetiba aku perasan dalam borang cukai pentafsiran tahun 2013, dah tak ada lagi rebat untuk penggunaan internet. Ya…rebat yuran langganan penggunaan jalur lebar dah tak ada dalam borang tafsiran cukai 2013. Ker aku yang salah tengok?

Cer habaQ, kalian perasan tak kehilangan rebat ni? Mestilah aku tertanya-tanya sebab bilnya sebeban aku simpan hu h uhu hu

Tang mana tah nak kutip rebat pengecualian cukai pendapatan ni? Bukan mudah orang bujang nak dapat rebat cukai pendapatan. Jangan ngelat bayar zakat sudahhhhh!

3 ulasan:

t.a.t.a berkata...

Haah dah tak de. Start tahun ni sudah omit.

anyss berkata...

Tata: hu huhuhu 2 tahun je ek? mmmmmm

Tanpa Nama berkata...

Memang dah tak ada, too bad :(