Khamis, 4 Jun 2009

Mak Cik Tukang Sihir?



Tukang sihir????? Ingat drama Zati dengan Si Mawas nya tu ke? Ni blog aku lerrr, mana ada kaitan dengan mak cik tukang sihir dalam drama tu weh. Tukang sihir ni ada kat pejabat aku.

Aku baru habis mesyuarat bulanan yang boleh menyebabkan aku rasa macam…nak tenggelamkan je satu Bangi ke dalam tasik Putrajaya. Nasib baiklah aku tak ada kuasa sakti. Kalau tak, Bangi hilang dari peta ni dunia.

Ni apa criter marah-marah ni?
Memangpun aku marah! Kalau ikutkan bisikan SETAN, memang la aku dah lenyapkan saja makcik tukang sihir ni. Nak je aku tanya “Yang ko tak puas hati sangat dengan aku ni, apa salah aku kat ko? Baru je naik pangkat pun belum cukup lagi? Dah tak sabar nak naik keranda?”


Ingat dunia ni boleh bawak mati ke? Hello, awak tu dah nak pencen 2-3 tahun lagi. Boleh tak belajar sikit insafkan diri? Yang nak cantas aku masuk longkang tu, apa ke jadahnya? Yang ko takut sangat dengan aku sampai nak benamkan dalam bumi ni apa ke halnya? Tergugat sangat ke ko dengan aku? Aku ni bukannya ada kuasa apa-apa pun. Tak payah nak cantaslah, aku memang tak boleh langkah pun kepala ko yang dah beruban tu!


Selama ni aku hormat ko sebab ko dah beruban. Sebab ko tu mak cik. Cuba ko tu sama baya dengan aku, dah lama aku lenyek jadi kentang putar! (Yummy...dah lama tak makan kentang putar kat KFC. Adoiii la...lama lagi ke nak kena boikot KFC ni?). Harapkan umur je menongkat langit, tapi kepala otak penuh dengan habuk. Berjerebu. Ada pekdahnya ke ko jadi mak cik tukang sihir? Karang aku doa benda pelik-pelik...tak ke ko jugak yang nyesal. Ko rasa doa orang teraniaya tu tak makbul ke? (Kalau aku doa, aku tak doa ko yang kena, anak ko yang comel lote tu yang kena. Jangan ingat buat baik (feeewittt...pra-san baik je ni) sampai lupa nak jadi jahat. Kalau aku sentiasa baik, tak de keja lah pulak setan tu...adoiiiiii la. Aku la pulak dah BERTUKAR tempat jadi setan. Tolong!!!!)

Nasib baik semua sumpah tu (sejak tengok Zati dan Si Mawas, aku dah rasa macam nak sumpah orang pulak hu hu hu) hanya ada dalam kepala otak aku je. Takat ni hanya mengalir kat kekunci komputer ini. Pas tu korang lak baca. Tak de kerja betul korang ni hu hu hu...

Tak best nye bila sakit hati macam ni. Sakit otak tau. Ganggu stamina nak buat kerja. Ganggu mood. Aku masih banyak kerja lagi nak kena buat ni. Adoiii la....tak boleh ke tengok aku senang sikit? Yang nak menyusahkan aku sampai macam ni apa ke jadahnye la weh?


Jab lagi aku nak balik tido. Balik rumah dan tido dengan bestnya dalam ekon (baru pasang awal bulan lepas) yang nyaman. Aku nak mimpi pergi Kashmir, nyanyi-nyanyi kat puncak gunung bersama Brosnan sambil kejar biri-biri. La la la la...kayo na pyara hai. Jam dua petang aku dah balik tido ke? Ampun la boss, kepala aku memang tengah biol nak vandalisme apa-apa yang patut. Kalaulah ada kepala sesiapa yang sudi untuk disepak saat ni, memang aku akan tendang sampai Israel!


Makcik tukang sihir...tobat la cepat-cepat. Aku tau ko memang nak sangat aku kena lenyek dalam semua benda yang aku buat kat sini. Tapi, aku akan pastikan yang tahun depan, aku hantar borang naik pangkat. Bulan Jun tahun depan. Setahun dari sekarang. Masa tu ko belum pencen lagi kan? Sebelum ni, aku tak heran pun pasal naik pangkat ni, tapi bila ko dah buat aku macam ni, ko ingat aku akan tunduk dengan semua sihir ko tu? Makin ko cantas aku, maka...jeng jeng jeng...aku akan makin kuat POWERRRR dalam kepala ni. Tak percaya? Atromen tarooooooooooooooo bagi aku KUASA! BERTUKARRRRRRRRRRR!!!!

Inilah pertama kalinya entri yang aku tulis menggunakan bahasa yang buruk sebegini. Ampunkan aku Za’aba! Kepalaku tak betul sebab setan dah cucuk sel saraf kat kepala otak aku. Malam ni lah ye aku sambung buat kerja. Esok hingga isnin aku akan berkurung di rumah siapkan kerja aku (ganti masa aku gunakan untuk tido 3 jam hari ini) kecuali kalau ada sesiapa nak ajak aku pegi jejalan mana-mana. Mmmmm rasanya macam nak pegi Tasik Seremban. Ada sesiapa nak teman tak?



4 ulasan:

caluk@cencaluk berkata...

ha ha kau dah bertukar jadi raksasa yg fire bangunan runtuh tu ker

anyss berkata...

Bukan raksaksa lagi dah ni...BAPAK kepada raksaksa dah...naga buana ni...kluar api ikut mulut hu hu hu

dina berkata...

yg ko marah2 ni apehal? emo tak memasal, meh ajak aku lepuk makcik tu sama!

anyss berkata...

Sebenarnya...ko ke aku tengah marah ni, Dina?
Ko tak takut kena sumpah ke?