Rabu, 8 Januari 2014

Gambar Runtuhan Tebing Di Jalan Mahameru

Ribuan pengguna jalan raya terperangkap dalam kesesakan ekoran tanah runtuh di Jalan Mahameru di sini, Selasa. Kejadian berlaku di kawasan berdekatan Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) menghala ke Parlimen termasuk jalan Istana lama. Orang ramai yang hendak ke kawasan itu ketika ini dinasihat menggunakan laluan alternatif di Jalan Duta dan Parlimen sebelum mereka tembus di Bulatan Segambut.

Sebahagian laluan Lebuhraya Mahameru, iaitu dari Parlimen menuju Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), ditutup sementara berikutan kejadian tanah runtuh di tebing berhampiran kira-kira 5.20 petang dipercayai berpunca daripada hujan lebat pada sebelah petang. Runtuhan seluas 10 x10 meter persegi itu  menutupi jalan, menyebabkan kesesakan teruk.

Cik Bintang ada WhatsApp gambar runtuhan tebing di jalan Mahameru petang tadi;


Berikut gambar-gambar runtuhan tebing di jalan Mahameru hingga menyebabkan kesesakan teruk;











pesta lampu brek...satu Kuala Lumpur sesak bila jalan mahameru ditutup akibat tanah runtuh

Mengikut berita radio, pihak berkuasa akan membina tebing konkrit malam ni juga bagi menghadang runtuhan tebing berlaku semula. Boleh bayangkan mereka berkerja malam-malam buta ni untuk keselesaan pengguna esok hari agar tidak sesak lagi. Agar jalan ini boleh digunakan macam biasa esok.




Tiada ulasan: