Khamis, 23 Januari 2014

Kejar Mengejar Abe Fortuner Dari Ketereh Hingga Karak, Musim Cinta Pun Berkembangan Tiba

Balik kampong beberapa hari memang rasa tak cukup. Kalau boleh nak balik beberapa tahun huh u huhu hu ohhhhh kepala masih lagi wenggggg rupanya!

Biarpun hati berat, terpaksa jua datang Bangi pada pagi-pagi hari Selasa. Awalnya tak ada yang menarikpun sepanjang jalan selain dari suasana pagi yang berkabus. Dah lama tak tengok kabus pepagi…dah pupus gamaknya kabus di Bangi ni. Nak rasa sejuk dingin kabus di pagi hari, aku buka cermin hu hu hu hu tetiba je ada bau busuk. Huh! jerebu! Ingatkan kabus!



Entah dari mana tetiba muncul abe fortuner. Makanya kami saling kejar mengejar. Sekejap abe fortuner berada di belakang, sekejap pula aku potong dan berada di hadapan abe fortuner. Berulang-ulang kali kami saling berbalas-balas potong memotong.

Kalau aku jauh tertinggal dek kelajuannya memecut hingga melebihi 140km/j, atau aku terkandas belakang lori…dia akan perlahankan semula. Macam tunggu je aku mengejar huh u huhu Macam main kejar-kejar pulak. Macam main sembunyi-sembunyi pulak. Tetiba rasa macam musim cinta zaman remaja dulu...

Satu ketika aku pecut jauh ke depan bila abe fortuner jawab telefon huh u huh u seronok dok tunggu dia tak muncul-muncul. Bila aku leka sikit, tetiba dia dah potong berdesuppp ke depan. Huh! Apa lagi, kenalah kejar!



Satu kali tu, aku terkial-kial nak potong lori balak. Abe fortuner hilang dari pandangan. Sampai hati cik abe hensem tu tinggalkan aku ya…

Masa singgah isi petrol di stesyen petronas Padang Tengku, aku nampak fortuner cik abe tersadai depan tandas. Akhirnya, aku nampak juga rupa abe fortuner yang gagah perkasa di jalan raya tu.

Ohhhhhhh! Tetiba je rasa tak mau kejar dia lagi. Terima kasihlah pakcik, sudi main kejar-kejar hu huhuh uhu!

Tapi kami tetap main kejar-kejar juga hingga aku memintas di lebuh raya karak. 


6 ulasan:

gadisBunga™ berkata...

hahahahahaa!!!!! lepas nampak driver terus taknak main kejar kejar lagi?? hahahahaha!!!!

Dr K berkata...

hahahah..kat bangi bukak tingkap bau busuk!
kat dlm ganbar tu..highway apa?

anyss berkata...

DD Ziyyad: gambar 1 jln KB-Kuala krai, gambar 2 dah kat pahang tu

anyss berkata...

GB: hu hu hu patutnya terus kejar kan, mana tau pakcik ada anak ensem hu hu

Unknown berkata...

Dah agak siapa heuuu dikira masa dan tarikh hee

anyss berkata...

ZZ: Ohhhhh! dikaukah pakcik itu? hu hu hu hu