Khamis, 11 Oktober 2012

Wacana Sinar siri 14: Bajet 2013


Wacana Sinar siri 14 kali ini membicarakan tentang Bajet 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri Malaysia mewakili pihak kerajaan, manakala Bajet alternatif 2013 dibentangkan oleh Anwar Ibrahim mewakili PKR. Wacana kali ini juga berlangsung di Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, malam tadi.

Wacana Sinar Harian kali ini terdiri daripada Ketua Eksekutif Institut Perhubungan Demokrasi dan Ekonomi (Ideas), Wan Saiful Wan Jan, turut dijayakan oleh dua lagi panel masing-masing mewakili Barisan Nasional dan PR iaitu Ahli Parlimen Kota Belud dari Umno-BN, Datuk Abdul Rahman Dahlan dan Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua yang juga Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara.

Moderator wacana kali ini pula adalah pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr Maszlee Malek. Opssss! Aku suka dia!

Aku tak berkesempatan menonton perdebatan ini dan mengharapkan ada pihak muatnaikkan rakaman video Wacana Sinar siri 14 tentang Bajet 2013 ini di youtube macam biasa agar lebih ramai boleh menonton, menghayati, menilai dan membuat perbandingan antara kedua-duanya. Sama-sama kita tunggulah ya esok!

1 ulasan:

Anaasuria berkata...

tak yah gambo2.. kita jumpa2an je lah...kat bangi jek.. ngee..