Isnin, 8 Oktober 2012

Permohonan BR1M 2.0 Mulai November


Berita baik untuk golongan yang layak memohon BR1M 2.0 ya, Permohonan Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) 2.0 boleh dilakukan secara online di laman web Kementerian Kewangan atau menggunakan borang mulai 1 November ini. Menurut Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, borang permohonan boleh didapati di pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), Jabatan Pembangunan Persekutuan/Negeri dan pejabat daerah. Bayaran BR1M 2.0 dijangka diagihkan pada awal tahun depan.

Kena bagi tahu seluruh rakyat di neger paling miskin ni…maklumlah kami ni kan miskin. Pengemis pun lebih kaya dari kami. Jadi inilah masanya untuk naik taraf sikit kehidupan kami. Dapatlah tampung harga gula yang naik tu…maklumlah negeri kami memang dah terkenal dengan “manisnya” sama ada orangnya atau makanannya. Jadi, memang beri kesan yang sangat banyaklah bila harga gula naik.

Mmmm nak hasut kakak ipar aku isi borang. Masa pemberian musim lepas, abang aku tak isi borang pun, tak tahu pulak sebab apa…kotlah dia rasa dia tergolong antara golongan yang kaya kot padahal dia memang layakpun nak mohon. Bila dah layak mohon tu, tak payah sombong lah tak mahu mohon kan? Hu huh u tak kira, raya nanti aku nak hasut jugak kakak ipar aku yang tak kerja tu mohon, dah dapat nanti bolehlah aku tumpang joli katak ya…

Kali ini jugak, adik aku yang masih bujang tu boleh juga mohon BR1M. Boleh aku paw keropok sekilo dua dari dia pun dah okey tu….opssss! itu memang kerja aku, suka paw adik beradik la la la

Terima kasihlah ya PM yang baik budi kerana sudi sedekahkan kami di negeri paling miskin ni. Kalau tak, mengemislah kami. Maklumlah, kerjaya pengemis tu lebih baik dari kami yang miskin tegar ni…dahlah tak payah bayar cukai, tinggal pun kat rumah kebajikan je, makan minum memang orang bagi. Tak rasa dengan kenaikan harga gula atau roti canai.

Errrr…jom isi borang ya… online pun boleh, isi manual pun boleh.
Dah dapat tu sudi-sudilah kongsi dengan aku…dapat musang king barang seulas dua pun jadilah. Tapi kalau nak bagi samsung, aku tak tolak! Tak baik tau tolak pemberian orang...kecik hari orang yang memberi tu...kan? kan? kan?






4 ulasan:

azieazah berkata...

Haiii... bukan orang bujang pun dapat jugak agihan? Ahaks! Seguni kerepek pun bleh dapat.

Anaasuria berkata...

lawakla beb.. tapi tetap menten lawaa..

anyss berkata...

Azieazah: Boleh ek? Ada had umur tak? Kalau rebet tepon ada had umur

anyss berkata...

Anaa: la la la