Selasa, 16 Oktober 2012

Pejabat Syarikat Pembinaan Chong Wei Dipecah Masuk



Pejabat syarikat pembinaan milik jaguh badminton negara, Datuk Lee Chong Wei di Bandar Puteri, Puchong, telah dipecah masuk semalm. Insiden itu disedari seorang pekerja syarikat Chong Wei Bina Jaya Sdn Bhd ketika hendak memulakan tugas pada pukul 9 pagi. Beliau kemudian memaklumkannya kepada pengarah syarikat, Lee Chong Hoon (abang Lee Chong Wei) .

Pencuri yang dipercayai masuk melalui pintu depan telah melarikan tujuh buah komputer jenis Apple termasuk salinan koleksi gambar pra-perkahwinan Chong Wei dengan Wong Mew Choo yang disimpan di dalam sebuah komputer tersebut. Kerugian ditaksirkan kira-kira RM30 ribu. Walau bagaimanapun, raket badminton yang digunakan Chong Wei ketika menjuarai Kejohanan All England pada 30 Jan tahun lepas, tidak dilarikan. Raket itu telah dibida seseorang pada harga RM74,000 untuk didermakan kepada mangsa Tsunami di Jepun.

Komen aku: pencuri tu mesti kechiwa kalau tahu reket tu berharga hampir 100 ribu hu huhu tapi, kalau dia curi pun, bukannya boleh jual dengan harga tu ;)




1 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Dia cuma nampak apa yang boleh dijadikan duit je...