Selasa, 3 Mei 2011

GEMPARRRRRR!!!! Osama Laden disahkan Terbunuh

DariNya kita datang, kepadaNya jua kita kembali
lebih 10 tahun dia diburu
tak terkesan tanpa jejak
hari ini heboh seluruh dunia
dia telah dipanggil Ilahi
kediamannya dimusnahkan
jasadnya dimakamkan di lautan

aku kagumi dia
hanya satu sebab
dengan satu sebab yang lain
Dia keturunan saudagar
terbilang kaya mampu capai segala
yang ada atas muka bumi
namun memilih gunakan segala harta itu
ke jalan Allah
dengan caranya yang tersendiri

Kalaulah kita berada di tempatnya
punya segedung harta
ada telaga minyak
sanggupkah korbankan sebesar itu
ataukah
masih berkira untuk hulurkan walau sehelai sejadah?

~~Anyss~~
Bandar Baru Bangi
2 Mei 2011


PSSSSt: Entah mengapa hati aku kata dia masih hidup...Errrrr macamlah aku ni kekasih dia pulak kan terlebih tahu hu hu hu 

6 ulasan:

kurus berkata...

suke ayat adik nie .. setuju2 ...

eelobor berkata...

di manakah buktinya?

Awanama berkata...

saya pun mcm beranggapan dia masih hidup..yg mati tu bukan dia.

entah la...rasa sadih pulak dia dah meninggal, wpun ramai mungkin yg suka atas pemergian beliau.

x(

anyss berkata...

kak ieda: hu hu hu ada jugak orang sukerr ek...hepi hepi ----> telebih la pulak hepinyaaaa ;)

anyss berkata...

Eelobor: Ntah. macam depa takut je nak tunjuk bukti. Dolaka dalih memacam...Errrr sebenaunye nak bukti apa tu? bukti dia dah dibunuh atau bukti....errr terblur sekejab hu hu hu

anyss berkata...

J@J@: waaaaa sekapallah kita ya...