Jumaat, 25 Mac 2011

Lakukannya dengan Hati

Lagu ini sangat merdu di telinga aku. Telinga orang lain, mungkin tidak.



Lagu ini jadi nada dering telefon aku. Klasik bagi orang lain, merdu bagi aku. Paling utama ada kelainan. Itu memang perangai aku, sukakan sesuatu yang lain. Yang orang lain tak buat. Orang lain tak punya. Atau sebenarnya orang lain tak ada keinginan untuk milikinya.

Setiap kali lakukan sesuatu, pernah tak “tanya sama hati?” Pernah tak “buat dengan hati” atau pun paling kurang ikhlas tak hati saat itu?

Bagi aku mudah sahaja: lakukan bila ikhlas. Jadinya, andai kalian nampak aku hanya biarkan sahaja sesuatu perkara yang berlaku begitu sahaja di hadapan mata tanpa lakukan apa-apa, jawapannya mudah sahaja: Saat itu hati tak ikhlas.

Apa kata, sama-sama kita ikhlaskan hati pada hari berbahagia ini...

Psssst: kalau kerja dengan ikhlas walaupun hanya sebagai jurujual, kita tetap akan lakukan dengan sepenuh hati walaupun kita tahu untung rugi syarikat tidak akan kayakan kita.

6 ulasan:

Tieah Madian berkata...

Sekarang sudah jatuh hati sama lagu inilah.. Adoi.. Camne tu???????? Huhuhu..

Entry Terbaru : Biarlah Orang Mengutuk *Senyum* Nuffnang Bagi BE Lagi

eelobor berkata...

tanya sama anyss boleh? huhuhu, lagu klasik tuh

Cetusan berkata...

ni ni i komen ikhlas taw

azieazah berkata...

Hati pun nak jawab kena berhati-hati...hehehehe

anyss berkata...

d_Tieah: hu hu hu tak dapeknya nak nolong hu hu hu

Eelobor: hu hu hu boleh aje bertanya...ngak salah, pak. jawabnya belum tentu la la la

anyss berkata...

Zz: Kanda memang sentiasa ikhlas bertandang di sini...dinda akuinya hu hu hu ;)

Azieazah: hu hu dalam maknya tersurat dan tersiratnya tu ;)