Isnin, 23 Ogos 2010

Hantar Je Penjual, Penyimpan dan Pengimport Mercun Ke Gaza



Tengah mengantuk gila ni, tapi nak juga pos satu lagi entri.

Entri ni aku tulis sebab nak ucapkan tahniahlah kepada orang-orang dewasa yang bersemangat waja betul nak kumpul harta benda dan wang berkoyan-koyan dengan seludup, jual dan simpan mercun ni. Aku memang sangat kagum dengan kerja keras mereka, maklumlah sangat berkerja keras.

Walaupun pihak berkuasa memang sangat membenteras kegiatan penjualan dan penyeludupan mercun setiap masa, namun, aku sangat takjub dan nak tabik springlah dengan kekentalan semangat para penyeludup. Maklumlah, berusaha dengan bersungguh-sungguh untuk memeriahkan musim perayaan yang akan datang tak berapa lama lagi tu. Dan, aku nak cadangkan kepada mereka ni supaya pergi Israel sekali, mintaklah barang sekontena dua meriam dan peluru berpandu yang mana dia orang tak pakai lagi kat sana tu...bolehlah kita guna masa raya nanti. Bukan apa, nak meriahkan lagi hari raya nanti.

Nak tahu dia orang ni berani ke penakut, kita bawa mereka secara percuma ke Gaza, macam Fauziah Latiff dan Faizal Tahir buat tu...misi keamanan sejagat. Masa tu baru boleh tengok tahap berani dia orang ni cecah angka berapa. Lagipun, kalau ada kat Malaysia ni, ngabehkan boreh je...buek nyusohkan orang. Kalau pergi sana, paling kurang bolehlah tolong angkat bom ke, meriam ke...peluru berpandu ke...banyak juga faedahnya.



Sekalung takziah kepada keluarga mangsa mercun, adik Khairul Ariff Ayub. Alfatihah. Kalau tak rasa sayu bila baca Berita Harian hari ni, maknanya...ada sesuatu yang tak kena dengan hati anda. Tapi lagi sayu bila baca kat sini .
Oklah, nak tidur sekejab, pandai-pandai sendirilah fikir!

4 ulasan:

laGenDA KodOk HijAU berkata...

aku setuju jugak.. tapi..masalahnya.. kalau kat mesia menyeludup mercun nak cari duit.. kalau kat sana mana ada duit

anyss berkata...

Kodok Hijau: hu hu hu boleh buat entri perbincangan ni...terbuka kepada para penyeludup hu hu hu

terokai seni berkata...

ksian kat budak yang jadik mangsa tu tapi pelik betul spesis manusia ni tapi lagik pelik dengan prangai orang kita yang tak pnah serik

anyss berkata...

Cemomoi: Allah lebih sayangkan budak tu...

Orang kita memang macam tu, selagi tak kena batang idung sendiri...memang susah nak serik. Sebab tu ada peribahasa "sudah terhantuk baru terngadah" ;)