Anda Juga Mungkin Berkenan

Selasa, 29 Mei 2012

Pembentangan Belanjawan 2013


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dah umumkan
tarikh pembentangan Belanjawan 2013; pada 28 September 2012.
Najib yang juga Menteri Kewangan berkata:
Belanjawan 2013 akan memberi tumpuan terhadap
pertumbuhan seimbang dan berkualiti selain kebajikan rakyat.
Perundingan Belanjawan siang tadi menerima 84 memorandum dan
cadangan untuk ditimbangkan sebagai input Belanjawan 2013 dalam
Majlis Konsultasi Belanjawan2 013

Perdana Menteri yang mempengerusikan sesi itu, telah memilih tema
Perundingan Belanjawan 2013 sebagai “Memacu Transformasi Ke Arah Negara Maju”.
lima inisiatif untuk mengekalkan daya saing ekonomi negara
telah diperkenalkan, antara lain:
1. Syarikat yang mengambil semula pekerja wanita yang berhenti berkerja sebelum ini akan dikecualikan cukai
2. Menubuhkan Yayasan bank PKS
3. Menubuhkan Dana pembangunan sebanyak RM100 juta dalam bentuk geran
4. Dana pampas an pasaran modal bersepadu sebanyak RM420J

Itu je pun yang sempat aku dengar dalam Berita perdana jam 8 malam tadi. Terkocoh-kocoh kelam kabut terjah depan TV. Nak tahu kupasannya dengan lebih terperinci, nanti baca ajelah akhbar esok ya…

Harapan kita, belanjawan tahun depan lebih prihatin dan mesra rakyat secara keseluruhan.





OOOPssss! 3 artis terkemuka negara, Amy (search), Mus (May) dan Ibnor Reza dah masuk UMNO
hu huhu sejak bila pulak artis-artis ni minat masuk politik?


2 ulasan:

Kella berkata...

Hai anysss..jiran yang ini jauh sangat.. takut habis di tengah jalan je pulut mangga nya... =)

anyss berkata...

Kella: kirim bau je lah hu huhu seriussss memang terkilan masa pi Bangkok Dis lepas tak sempat makan pulut mangga hu hu hu