Sabtu, 17 November 2012

Istanbul Aku Datang Kutip RM1 Juta 5 Hari Tayangan


Menurut Pengurus Besar Red Films dan juga penerbit, Istanbul Aku Datang, Lina Tan, FILEM Istanbul Aku Datang apabila berjaya mengutip RM1 juta sepanjang lima hari pertama tayangan. Filem ni ditayangkan di 70 pawagam dan akan ditayangkan sehingga hujung bulan ini. Kalau sambutan bagus, mungkin lagi dua minggu akan ditayangkan di pawagam. Pada hari pertama ditayangkan filem ini dikatakan sudah mula ‘trending‘ di Twitter.

Filem arahan Bernard Chauly ini menggandingkan Lisa Surihani, Tomok dan Beto Khusyairy. Penggambaran filem secara keseluruhannya dijalankan di Istanbul, Turki. Filem ini juga menampilkan Aizat Amdan, yang pertama kali muncul di layar perak.

Filem hasil kerjasama Grand Brilliance dan Red Films itu mengisahkan Dian (Lisa Surihani) yang bertekad pergi ke Istanbul untuk meyakinkan kekasihnya, Azad, (Tomok) supaya melamar sebelum Dian pulang ke tanah air. Namun perancangan dan kegembiraan Dian terbantut apabila Azad meminta dia menyewa rumah sendiri. Dian cekalkan diri dan meminta bantuan seorang lelaki Turki untuk menyewakan sebuah bilik. Malangnya, Dian telah ditipu sehingga memaksanya untuk berkongsi rumah dengan Haris (Beto). Lalu, berlakulah konflik mengenai perebutan apartmen dan lebih malang, Azad mengetahui bahawa Dian menyewa rumah bersama seorang lelaki.

Rasa-rasanya, nak kena tengok tak?