Khamis, 9 Oktober 2014

Gengster Gaduh Punca Letupan Bom Di Bukit Bintang?



Fuhhhhhh! Ingatkan filem Gengster ke apa tadi, rupanya meletup betul-betul. Yaaaaa tak tipuuuu!!!!!

Khabarnya ada gangster bergaduh di Bukit Bintang. Zaman sekarang ni, mana main parang dan tombak segala, pistol pun jarang-jarang berlaku dah. Haaaaa nak Nampak real keaslian gangster sejati, kita bommmm je. Fuhhhhhh!!!!!

Apapun, kita patut bersyukur. Malaysia masih aman. Aku masih jugak boleh balik kampong sambut Aidiladha lama-lama. Alhamdulillah. Cumanya…bila nak update blog, kena tunggu lama-lama sebab line internet macam biskut chipsmore. Nak buat macam mana, kampong ambo di negeri paling miskin. Apapun, ambo masih lagi bersyukur sebab tak perlu jadi macam sesetengah pak menteri yang terpaksa ikat perut  sebab berjuang memakmurkan negara kita. Kagum betul aku dengan jaga mereka.

Letupan bom tangan di Bukit Bintang dipercayai berlaku jam 4.25 pagi di hadapan kelab malam Chery Blossom menyebabkan 9 orang cedera (7 lelaki 2 perempuan). 7 orang dirawat di hospital Tong Shin, 2 orang di HKL. Seorang daripada mereka adalah jockey, cedera teruk di bahagian muka.

Empat buah kereta turut cedera. Hati tuan kereta belum kira lagi kecederaannya teruk tara mana huh uhuhuhu

Ada dikalangan mangsa yang cedera itu juga adalah pelancong asing. Mmmmmm harapnya mereka tak serik datang melabur di Malaysia lagi. Bila berlaku letupan bom tangan di Bukit Bintang macam ni...risau pun ada jugak. Mudah sangat ke nak dapatkan pembekal bom tangan ni? satu pertanyaan ni!

Kemaskini:

Seorang mangsa dalam kejadian letupan bom di hadapan Kompleks Sun di Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur pada pagi Khamis meninggal dunia. Mangsa Tiong Kwang Yie, 36 yang berasal dari Sarawak merupakan pekerja joki kereta disahkan meninggal dunia di Hospital Kuala Lumpur (HKL) pada pagi Khamis. Tiga mangsa insiden letupan bom di Jalan Bukit Bintang telah dipindahkan dari HKL ke Hospital Ampang. Dua lagi masih dirawat di Hospital Gleneagles.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 4.20 pagi tadi. Dua biji bom dilempar dari aras dua tempat letak kereta bangunan itu. Satu daripada bom itu meletup di hadapan kelab malam. Satu lagi tidak meletup dan tergolek di bawah kereta Toyota Camry, yang terletak berhadapan kelab malam tersebut.

Sekurang-kurangnya 13 orang cedera dalam kejadian letupan bom di Jalan Bukit Bintang itu. Mangsa terdiri daripada tujuh warga tempatan, empat dari China, seorang rakyat Thailand serta seorang dari Singapura.



2 ulasan:

eelobor berkata...

Syukur.... kita masih aman

norhidana berkata...

aduhla... zmn skrg nih gaduh skit nk ber bomb2 bagai... nsb lah meletup bom tu bkn kt sekolah, bkn kt masjid kt tmpt2 gitu xpe kot tp ttp salah sbb membahayakan nyawa