Khamis, 16 Oktober 2014

Berbelas Iklan Nuffnang Serentak???


Fuhhhhhh!!! Bila buka tengok nuffnang, hati kembang je nengok berbelas iklan nuffnang dok berkelip kat blog. Gajahpun boleh seludup masuk dalam lobang idung tau! Kalau tengokkan jumlahnya yang banyak tu…dah tentu macam ada peluang nak jadi kaya. Sayangnya seribu kali sayang…bak kata ramai blogger popular @ otai…iklan nuffnang jenis mandul.

Iklan pun boleh mandul? Ingatkan orang je ada kejadian mandul tak mendatangkan keturunan ni, rupanya nuffnang punya iklan pun ada jugak dalam kategori tak mendatangkan hasil. Buat penat je dapat iklan berderet-deret cecah belas-belas tapi hasilnya non hadoooo!!! Ada yang tadak sen, ada yang lima sen…ada yang seposen je untuk tempoh berbulan-bulan huhuhu huh u

Kalau dulu-dulu, ada dua tiga iklan tergantung pun dah boleh mendatangkan kekayaan yang luas biasa huh u huhu luar biasa benarlah kejadiannya huhuhuhu. Paling tidak ada lah juga kan? Tapi, bila berbelas-belas iklan timbul, dan berbulan juga muncul…sayangnya iklan di blog tu hanyalah hiasan semata-mata. Tak ada hasil pun, paling tepatnya…takat dua tiga sen je mendatangkan punca pendapatan dalam tempoh sebulan, baiklah tampal iklan lain. Ya dak? Terserlah ketamakannya di situ! Dengar khabar, orang tamak selalu untung hu huhuhuhu …

Dengan berbelas BE (CPUV Campaign) yang tertera hingga tak muat skrin untuk aku print skrin tu, harapnya aku boleh jadi kaya raya lah mulai sekarang. Harga minyak dan naik 20 sen, walaupun aku tak adalah protes tunjuk perasaan hingga sanggup bunuh diri kerana itu, namun kesannya tetap ada. Kejutan budaya juga bila petrol RON95 naik harga ketika musim perayaan. Apasallah tak naikkan harga lepas aku balik raya di kampong ek?

Aku pernah merajuk dengan nuffnang dek pilih kasih depa tu. Tau la aku ni bukannya blogger otai yang popular, tapi…nak sedekah satu iklan pun bukan main payah apa ke hal. Dek rajuk tu, setahun jugak aku buang iklan. Haaaaaa padan muka aku…tapi bila aku pasang semula iklan tu, tetiba pulak nuffnang baik hati pulak bagi banyak iklan. Mmmmmm merasa jugaklah cik bintang ikan siakap stim limau dek iklan nuffnang kat blog aku ni.

Sekarang ni, aku dah tak kesah pun pasal iklan nuffnang nak mandul ke, nak bunting pelamin ke…yang penting aku selalu buat entri walaupun berminggu cuti balik kampong. Siap schedule lagi entri tu…haaaaa silalah kagum yaaaaaa. Macam cik bintang kata; tak kaya pun kalau harapkan iklan nuffnang ni. Jadinya, kalau suatu hari nanti aku dah malas nak letak iklan nuffnang, aku buang aje. Baik lagi aku letak iklan argan oil, dapat juga beli harga diskaun istimewa. Tambah jelita lagi pulak tu…

Aku sangat berharap nuffnang kecik hati dengan entri ni huh u huh u hu iya lah sangat kan????


2 ulasan:

Unknown berkata...

Itu yang betul nya..tak payah la kisah pasal iklan nuff tu..kita buat blog pun awal2nya sebab minat..bila kita terlalu berharap sangt dengan nuff ni nanti kecewa pulak kita..baik kita usahakan sesuatu yang lain dari blog kita ni kalau kita nak duit.

eelobor berkata...

untung la....buleh la belanjo ambo make