Isnin, 11 Ogos 2014

Coklat Cik Puan Lawa


Pagi-pagi lagi, aku dah gelak di tangga ofis…macamlah pagi sangat bila datang pejabat jam 9 pagi tu. Tapi masih lagi pagi kan selagi belum waktu tengahari.

Budak kecik ni umurnya dalam lingkungan 4-5 tahun, ikut nenek pergi kerja klener di ofis aku. Mulutnya banyak kalau dah biasa tapi asal dia tengok aku je, terus je dia diam. Sapa suruh suka ngusik budak-budak, tu lah pasal.


Biasanya aku akan panggil dia bagi biskut. Apa-apa biskut pun tak apa, budak-budak memang tak reti nak demand. Wajahnya tetap ceria tiap kali dapat sepeket kecil biskut. 4 keping biskut dalam tu dah cukup untuk dia makan.

Lama tak nampak kelibat dia, aku tanyakan neneknya tu. Kata nenek “dia panggil puan ‘cik puan lawa’,”

Errrrrr tetiba rasa nak terbang terapung-apung ke langit. Ya lah nak oiiii! Sebab dapat biskut kan??? Daku sedar diri tak selawa mana pun hu huhuhuhu

Semua kejadian ini berlaku sebelum Ramadhan. Sekian, harap maklum.


1 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

Hahaha... ingatbtadinada ingat tadi ada kena mengena dengan Blogger Suzilawa @ CikPuanLawa tu...

Tapi, anak-anak kecil memang suci dan ikhlas, kan?