Ahad, 9 Disember 2012

Kujie2.com Kena Serang???


Hujan lebat hingga aku kena tunda untuk balik. Walaupun lapar dok teringat makan tengahari, sejak semalam tak makan nasi (semalam makan buah je untuk makan malam dak sakit kepala migrin teruk), tapi sebab hujan yang menggila lebat, aku ambil peluang untuk dengar ceramah Ustaz Kazim Elias di youtube sambil online FB dan baca blog rakan-rakan.

Ni dia ceramah Ustaz Kazim Elias yang aku tengah syok dengar tu sambil jelajah dunia maya, berkaitan Halal dan Haram dalam kehidupan;



Mengumpat dibolehkan bila;
1.  kita dizalimi
2. di hadapan pihak berkuasa
3. diminta pendapat
4. memberi peringatan kepada orang ramai
5. orang yang diumpat itu telah diumpat oleh Allah
6. orang yang nak diambil iktibar

Dalam rakaman ni juga ada diterangkan cara bagaimana nak mintak hutang dengan orang yang liat nak bayar hutang kita. 

Bila klik blog Kak Jie, tetiba benda ni yang keluar;



Hah? Reported Attack Page? apa dah jadi  ni? kena serang hendap ka? kena demam kura ka? kena sakit jantung ka?

Dok tengah pening dok fikir apa jadi dengan blog Kujie ni...komputer aku pulak hang. Tak gerak. Alamakkkkk!!! dah kena ke ni? Ishhhh! nak tutup cepat-cepat blog Kak Jie pun dah terlambat sebab dah hang. Dah tak boleh gerak apa-apa dah.

Beberapa minit kemudian, ok semula. Tak pasti memang okey macam biasa tanpa libatkan kemusnahan ataupun okey dengan didatangi makhluk asing. Mmmmmmm nasib baik komputer ofis hu hu hu adoiiiii! nak kata apa!

Tawakal ajelah ya...harap-harapnya, akan okey dan tak ada apa-apa ya...Harap-harapnya Kak KuJie juga dah berjaya atasi masalah kat blog dia. Kalau ada sesiapa yang berkepakaran tinggi, silalah tolong Kak Jie ya...tak pasti dia dah tahu ke tidak apa yang jadi dengan blognya ni.






6 ulasan:

Cetusan berkata...

dah dah kena jangkit heeee,,,

jauhhhhhhhh

azieazah berkata...

Saya dah kena 2 kali virus dari blog Kak Kujie, then saya terpaksa la kuarkan blog dia dari list. Memang blog dia kerap kena Malware tu.

citarasa rinduan berkata...

sayangnya..

kak kujie blog dia best. harap cepatlah ada y bantu

anyss berkata...

ZZ: ek? x tau la....harap2nya tak

anyss berkata...

Azieazah: saya selalu baca blog dia sekali harung, x letak dlm list sbb risau benda2 gini. Biasanya kena Blog org glamer je

anyss berkata...

Ayu: jangan risau...dia akan tetap boleh atasi, ramai org dia boleh rujuk. Hanya saya tak ada email je utk bg tau dia (kalau2 dia blm tau)...rasanya skrg dia dah tau kot