Jumaat, 8 Ogos 2014

Lagak Orang Yang Tak Ada Apa-apa

Bila orang yang ada-ada itu berlagak, boleh aje kita terima. Dah dia ada, lantak pergi lah dia nak berlagak ke apa. Dia mampu. Dan hati kita dihempap berlambak kagum bila orang-orang ada ini tidak berlagak pun. Macam naik ferarri tapi pakai ketayap dan pelikat pergi masjid. Kagum dak?


Tapi biasanya yang jadi adalah lagak orang yang tak ada apa-apa itu lebih besar dari orang yang ada-ada. Ngada-ngada orang yang tak ada apa-apa tu kerapnya jadi sangat pelik. Kalau boleh selipar jepun pun dia nak cat warna emas, nak buktikan kemewahan berada di bawah kakinya. Nasib baik selipar letak kat kaki, kalau diletaknya selipar cat kaler emas tu kat kepala, kang nyata benar terbukti ada wayar putus huh u hu

Kalau dah lembu, tak payah lah berangan nak jadi singa walaupun berangan tak payah bayar!

Bukan mata kita je berbulu nak tengok tapi bulu betis pun geli geli menggelenyar simpan gelak. Nasib baik bulu ketiak malu nak menonjolkan diri. Bulu-bulu lain usah ceritalah, kalau detail sangat tulis kang kata aku lucah pulak.

kalau senarai 7 ni pun TAK ada...nak berlagak atas faktor apa?

Rasa nak muntah ijau tak? Loya anak tekak mengalahkan makan bangkai cadbury pulak...errrr pernah termakan bangkai tak?


Kesimpulannya, silalah ikut hari tanpa McD sepanjang hari ni sebagai tanda protes kita dengan kekejaman zionis Yahudi di Gaza. 

2 ulasan:

Unknown berkata...

betul tu, jadilah seperti padi, makin berisi, makin tunduk ke bumi...

yang penting ialah hati....

Unknown berkata...

Boikot tetap boikot tapi cara berhemah..org bodoh sombong berlagak biar dia,