Anda Juga Mungkin Berkenan

Isnin, 25 Julai 2011

Cerita Hantu Masa di Asrama Sekolah


pernah tinggal di asrama tak?
pernah dengar tentang cerita-cerita hantu di asrama kalian tak?
pernah kena ganggu tak?

aku sempat tinggal di asrama masa tingkatan enam Atas
itupun sebab sekolah di Kota Bharu
masa enam Rendah, aku sekolah petang
sempatlah melenggang lenggok macam itik pulang petang
jam 11 pagi dah turun dari rumah
bila sekolah pagi
jam enam dah kena berkayuh basikal (bukan sampan ya!)
Ohhhhh bangun pagi itu yang sangat mendukacitakan tu

selalu juga dengar cerita-cerita seram
disampaikan rakan-rakan yang tinggal di asrama sejak tingkatan satu
(lama gilaaaa tinggal asrama!)
tapi aku buat dakkkk je
aku sangat percaya satu perkara
hantu syaitan hanya boleh ganggu je
bukannya boleh ambil nyawa kita
mana ada sesiapa yang mati sebab gangguan depa ni
melainkan sebab lain: sakit jantung, kemalangan sebab terbabas
bukannya sebab kena cekik sampai mati ke apa
sebabnya: hanya Allah sahaja yang boleh cabut nyawa manusia
Jadinya, aku tak takut hantu
itu kalau benda ni tak tunjuk wajah hensemnya
kalau tunjuk kat aku
mau pecut 200 km sejam (sama laju dah kot dengan boeing!)
Lagi pula benda-benda ni hanya suka kepada orang-orang yang
sangat penakut dan sangat berani yang bercakap besar tu
sedangkan aku hanya orang yang berada
dalam kategori tengah-tengah
nak kata penakut, sebenarnya berani
nak kata berani (tapi tak cakap besar) ada masanya penakut juga.
Kategori orang macam ni
hantu sangat menyampah nak usik
salah masa usik, hantu tu pulak terpaksa lari
aku baling dengan kasut
itu belum kira lagi aku latah ajak dia menari inang!
hantu baca entri ni, mesti dia bengang hu hu hu

Ini hanya intro sahaja
aku akan sambung dalam entri yang lain
tentang sebegitu banyak cerita hantu
yang aku alami masa di asrama sekolah dulu
kalau aku tulis lagi dalam entri yang sama
mau boleh jadi empat ekar panjangnya.
Tunggulah entri akan datang ya...akan bersambung!

5 ulasan:

caluk@cencaluk berkata...

hantu lina ke he he

Cik TeN10 berkata...

ahaa.. cita hantu adalah salah satu cita tip top utk student yg dok asrama.. macam2 ada.. haha >.< tp sepanjang 5 tahun kat sekolah menengaj dulu, alhmdllah aku xpenah kena ganggu..

anyss berkata...

Caluk: hantu katak la la la

anyss berkata...

Cik Ten: macam tak lengkap dok asrama kalau tak ada siri cerita hantu kan? hu hu hu

eelobor berkata...

hangtu wah kategori hantu jugok kor eh?