Selasa, 22 November 2011

Bola SepaK Sukan SEA 2011: Malaysia Juara!


sepanjang malam gempita dengan jerit sorak
pekik lolong penonton tv yang menyaksikan
perlawanan akhir bola sepak Sukan SEA 2011
antara Malaysia dan Indonesia
berlangsung di Stadium Utama Gelora Bung Karno, Jakarta
panas! gamat! gawat juga!

biarpun terkejut dengan gol pertama Indonesia
melalui jaringan Gunawan seawal minit perlawanan
namun pasukan negara dan penyokong
mendapat semangat baru bila Malaysia menyamakan kedudukan
melalui tandukan Asraruddin Putra Omar pada minit ke-35

sepanjang perlawanan yang sengit tu
sambil sorak sambil kena kacau dek Amir
yang sangat suka tutup TV masa semua mata tegak tengok skrin
sambil kejar Amir yang sangat suka ganggu konsentrasi orang
gangguan itu lebih mencabar
berbanding asakan demi asakan di hadapan pintu gol Malaysia
Errrr aku sangat yakin Khairul Fahmi mampu beraksi hebat
tak risau sangat
ternyata, dia sangat bergaya malam ni
Harimau Muda Malaya menang dengan penuh gaya dan pesona!

kagum dengan semangat warga Malaysia yang sangat teruja
dengan perlawanan kali ini
satu taman riuh rendah bersambut sorak
anak bujang bersorak gamat, anak gadis bersorak nyaring
dan pembaca berita di TV3 lebih awal lagi
pamerkan semangat kesukanan itu
baca berita pakai jersi Harimau Malaya
tak pernah ada sebelum ini

akhirnya, Malaysia juara bola sepak Sukan SEA 2011
apabila menewaskan Indonesia dengan sepakan penalti 4-3
setelah kedua-dua pasukan terikat 1-1 sepanjang perlawanan
tahniah Harimau Muda!
Tahniah Khairul Fahmi a.k.a Apek juga jadi pujaan hati
sangat kerap menyelamatkan gawang negara

kalaupun malam nanti pasukan bola sepak negara 
perlu naik kereta kebal lagi sekali
naik ajelah, bukan semua orang ada peluang naik kereta kebal
tambah pula
kemenangan bergaya itu memang sangat patut 
satu Malaysia doakan kejayaan ini
satu Malaysia memberi sokongan
satu Malaysia berasa bangga dengan kemenangan tersebut
Errrr....esok cuti tak?
cuti hari Rabu tak boleh ek? esok banyak kerja nak kena siap
hari Rabu ada meting,
malaslah pulak nak mesyuarat begitu
cutilah weh! cuti lah!
kan dah menang tu!

Ohhhhh Malaysia akhirnya mendapat pingat emas
kerana memenangi perlawanan peringkat akhir perlawanan bola sepak
sukan SEA 2011 apabila menewaskan Indonesia 4-3
aku sangat bangga ni hu hu hu



9 ulasan:

Unknown berkata...

hujung tubir mata ayu masih berkaca2..
berbaloi2 ayu menonton perlawanan bola sepak, walhal ayu tak minat bola..

tahniah malayia,tahniah jurulatih dan permain..

Kakcik Seroja berkata...

Alhamdulillah... akhirnya mereka senyap juga selepas patah sayapnya. :)

eelobor berkata...

opis sana tak cuti eh? opis sini dah macam cuti jer.... hahahahaha

Abu Idris berkata...

arrayah.info - Sihir Bola Sepak menjauhkan Umat dari Syariat Islam

Abu Idris berkata...

arrayah.info - Sihir Bola Sepak menjauhkan Umat dari Syariat Islam

anyss berkata...

Kak Ayu: kita kena sokong negara, semangat patriotik kena ada ----> selalu tengok bola masa final je

anyss berkata...

kakcik: Aminnnnnnn akhirnya emas milik kita. Tak kesahlah kalau kena naik kereta kebal lagi sekalipun kan hu hu hu

anyss berkata...

abu idris: selamat datang dan terima kasih sudi bertandang. di negara kita bola sepak yang popular, tak glamer main pedang atau lumba unta

anyss berkata...

Eelobor: hu hu hu