Selasa, 18 Ogos 2009

SMS yang Tidak Diharapkan


Aku pernah cerita pasal mamat Pakistan ni dulu. Boleh baca semula kat sini kalau dah lupa.

Nombor dia aku dah hapuskan dari telefonpun. Entah kenapa dia timbul balik. Walaupun sakit hati dulu tu belum habis lagi, aku buat-buat tak kesah je. Itupun sms dia aku balas ikut mood. Ada masa seminggu baru berbalas. Ada masa lupa langsung nak balas. Kala yang lain, hati memang tak mahu nak balas pun.

Dia tahu aku buat dak je, tapi kalau dah memang buaya tembaga, tetap nak jual ayat jugak. Jadinya, berlambak-lambaklah ayat-ayat cinta (pinjam judul novel jab!) masuk dalam telefon aku. Aku sebenarnya tertanya-tanya: mamat ni anggap aku tangkap lentuk sama dia ke? Kalau ada sesiapa yang pakar dalam hal cinta baca tulisan ni, tolonglah jelaskan sikit. Aku memang bebal sikit dengan benda-benda tak nampak macam makhluk halus ni. Macam virus selsema BABI lak!

Mamat ni tak tahu ke aku tak suka BARANG IMPORT? Dulu kan aku dah cakap. Banyak kali aku cakap. Benak benar ke dia? Tak kesahlah dia tu ensem macam anak tenuk pun, aku tetap nak juga barangan buatan Malaysia. Semangat kebangsaan aku ni tinggi sikit, tambah lagi pada bulan kemerdekaan macam sekarang kan. Sebenarnya, aku ke dia yang terlebih dos pra-san?

Baca ajelah apa yang dia tulis ni...malas aku nak tulis panjang lebar lagi. Sat-sat lagi nak kosongkan peti sms aku pulak. Tak guna simpan sampah sarapkan? Walau bagaimanapun, sebahagian daripadanya telah aku delate terus selepas bacanya sebab rasa nak MUNTAH. Sebahagian lagi tak begitu sesuai dibaca (18sx) dan aku malu untuk tunjukkan pada orang lain (korang lebih faham dari aku sebenarnya! Aku ni kan 18 tahun hu hu hu).

Inilah deretan sms yang tidak kuingini masuk dalam peti telefonku;


• Assalamualaikum (diikuti dengan letup bunga api yang dilukis) Hw r u! Miss u
• I still miss u, bt i respect u more this time, today i ws clearing numbers i saw ur name i go in my 1st meet with, ist talk in YM. I look at pic i mad at Pavillion wen we did lunch. Thn i wnt to sms u. I thnk few time coz i know ur upset with me, but i tawakal to Allah n msg u. Thanks to Allah n msg u.


• I realy thnk of u hw we meet. Hw we walk aroun n spend time. I miss u, i miss n regret that didnt care u nicely as i must do (jangan ingat hati aku mudah lembek bila kata mcm ni hu hu hu...selagi aku masih ingat kena maki tu...ayat lagi power dari ni pun leh jadi duri yang menyucuk hati hu hu hu...leh buat ayat dalam novel la plak!)

• But ur not gone frm my side, sometime certain thngs hapen in life, it doesnt mean we cnt try again. Let c how i’ll win your heart with my lov (Alahai...kalau dah tak nak tu, buat apapun memang tak jadi punya. Jangan yakin sangat laling hu hu hu)


• Golden words by bla bla bla (nama dia la tu) “When u r in light everything will follow u but when u enter the dark even ur own shadow will leave u”

(ayat ni buatkan aku rasa nak tumbuk ni. Masa aku tengah susah, kutuk aku sakan. Bukannya nak bagi semangat. Dah kena atas kepala sendiri, ada hati mengata aku pulak! Terlebih sensitip la pulak aku ni!)


• So we r same boat la in this case, wat u had fr dinner.
• Act same cos boat broken already way to rescue u la dear, hmmm im having roti naan
• To c u, its enough yahoooooo, no go out, no eat out, im agreed, bt if food reach ur offc we can eat, yeh yeh...


• Its ok, i keep try ok. Rest i leave to Allah swt, so did u go around any auting on weekend?
• Do u upset? Or angry? Be soft i’ll lov u no mater hw though u r (Alahai...napelah dia tak paham-paham lagi? Ko dah maki aku, boleh tanya lagi ke? benak ke bahlol?)


• U know wen we study n read alot, our brain need relax, pls dont always stress urslf. I wnt to c u cheer, hw to cheer u up? Insha Allah ths coming wee i had plan n giv u suprise


• U r nt wasting time insha Allah. Sure u’ll c me as dif person. I acept my childish behavior bt human learn to good, so dont worry once in a while wen we meet its not gona b waste time, bt i hav surprise fr u, insha Allah u ‘ll c wen time wil come (sayangnya, aku rasa macam...tak berminat pun nak tahu kejutannya tu. Tak de makna apa-apa pun kat aku!) ...risau gak ni...hati aku dah mati ke?


• Insha Allah i can learn myself, i try my bst, wen c u smiling, thn can fel more exciting to learn. U didnt answer me, u dnt mind i visit ur ofc? Bt i wnt surprise u, wth wondrful.
• Boleh la sekit, saya try la, baru punya saya bahasa melayu. Pls dont laugh, im learning my own. I ws thingking to visit ur ofc, i hav nt eat kajang satey long time, so after visit u, can eat satey.


Masa dah delate semua smsnya, masuk pula sms terkini:
• “Every sunset” reduce 1 day from life! But “Every Sunrise” Give 1 more day to hope! So, “Hope for The Best”. Hv a nice day, i love u..

Dan aku, cuba juga untuk menikmati rasa terharu. Hingga kini, rasa itu entah di mana perlu kugali. Sms itu tidak kubalas hingga kini, setelah beberapa hari berlalu.

Dia pernah ke pejabatku beberapa kali untuk sedikit urusan dan beberapa orang staf pejabat menyedari tentang kedatangannya itu. Malah, ada antaranya dah sebarkan maklumat itu merata tempat. Ada juga yang terpandang masa kami makan sate. Ikutkan logik akal, aku memang bertuah jumpa sang Putera yang menjadi idaman seMalaya terutama peminat cerita Hindi. Ala-ala Khirtik Roshanlah kiranya, hanya matanya sahaja bukan berwarna hijau. Bukan boleh pakai kanta lekap ke?

Dan aku pula, bagaikan Puteri Katak berwajah kematu di sisinya. Macam orang tak sedar diri je kan. Asal saja kami melintas di mana-mana, akan ada mata yang menjeling, sama ada kagum dengan kehensemannya itu, ataupun hairan betapa tidak ada citarasanya dia sebab keluar dengan aku hu hu hu. Persoalannya: apa jadi dengan perasaanku yang beku ini? Dan beku itu kian mengeras pejal bila berlaku drama keliwon di jalan raya seperti pernah aku tulis sebelum ni. Apapun, perasaan memang tidak boleh dipaksa, biarpun yang berada di hadapanku itu adalah Putera William hu hu hu. Alahai...macam novel cinta lah pulak!


Ini je aku reply...sayang kredit, bah!

• So u know hw i feel wen lost evrytg. Congrts, u wake up, but, its not mean i cn acpt u like b4.
• X payahlah nak mulut manis. Buaya je wat gitu (saje je bagi ayat bahasa melayu hu hu hu...best ngutuk dalam BM. Kalaulah satu hari nanti aku terMAKI dia macam dia maki aku...aku nak maki dalam bahasa kelate...lagi best. Bahasa SUMPAHAN kelantan ni lebih mendalam tepat sasarannya berbanding bahasa Malaysia, terus menusuk ke tulang hitam hu hu hu)


• That words cm frm dsprt person.
• I got that situation last 2-3 years. Now ur turn. Hv a nice day! (Jahat tak aku? Pulangkan paku buah keras lagi masa orang tengah susah. Ahhh....tak payah nak mintak simpati aku mengadu apa-apa!)


• Not same. Pirate take my bot, bt ur bot xcident wth iceberg.
• Ur not in my mind. Wen u go it mean FINISH. Now, u r NOBODY 4 me! (Nak kata aku kejam pun, tak kesahlah. Paling kurang aku jujur pada diri sendiri. Lagipun, tak boleh cakap berlapik...bukannya dia reti. Sindir ke, perli ke...tak makan saman. Baik je terus terang. Itu pun tarak paham lagi daaaaa)


• 4 me its over. No more change. Finish. Fulstop.
• No time 2 meet u. Sori. Mayb u cn meet aini or som1 else. (Dia ni ada koleksi awek Malaysia yang ramai (maklumlah muke memang lebih hensem dari Shah Rukh Khan. Tu yang perasan lebih tu...semua dah lari la tu hu hu hu)


• Dont waste ur time. Wen i set my mind to throw u away, dat mean u lost ur change.


Apapun, aku memang anti sesangatlah kalau orang selalu gunakan nama Allah untuk capai matlamat dia padahal aku dah tau sangat perangai dia macam mana. Jangan nak pra-san bagus setakat boleh terjemah qur’an, padahal sekerat je ajaran Islam tu diguna pakai dalam hidup. Ampun! Aku ni pulak tak mudah nak maapkan orang, sekali kena...terus serik. Walaupun selalu aku doa supaya sentiasa maafkan orang, maafkan apa yang orang buat kat aku, cuba dan terus mencuba (bukan hanya untuk kes ini sahaja) tapi hakikatnya...tersangat susahlah. Apa yang boleh aku buat adalah melupakan. Itu terlebih baik. Sebabnya, bila dah lupa, aku tak akan fikir lagi pasal tu. Jadinya, aku tak akan sakit hati lagi. Dan harapnya, dengan cara itu..bila aku lupa, aku akan maafkan dia secara tak sengaja. Boleh gitu?

Kalau ada mana-mana doktor cinta tu...bolehlah bagi kuliah kat sini ya. Pandangan anda dihargai!

7 ulasan:

iza~de~bintang berkata...

Huhu dah macam boeing 747 daaa, tak boleh fly dekat2..nak fly kena pegi tempat jauh.. same lah orang terer menaip ni tak leh type pendek2 huhu :p


Memang patut tolak mamat tu jauh2. Dah expired...lagi pun H1N1 bukan kira hensem ker anak raja ker...huhu..err apa pasal ke situ lak ni.. sorry bos

Kapten Luffy berkata...

aku buatan malaysia

haha

caluk@cencaluk berkata...

kau reply ler 'nombor yg anda sms telah ditamatkan perkhidmatan" he he

anyss berkata...

Iza: tau la nak pegi HK...dok teringat Kanda Pilot ke tu? hu hu hu

Tak payah lerr tolak, biar je dia menolak dirinya sendiri secara perlahan-lahan hu hu hu

Monkey D Luffy: Mmmmmm maka sesunguhnya...la la la Nak isi borang ke tu?

anyss berkata...

Caluk: Mmmmm idea paling bagus pada musim jerebu dan selsema Babiii ni hu hu hu

dina berkata...

weh, persetankan mamat pakistan itu... hahaha... aku paham perasaan kau. Tapi aku rasa kau memang dah bolayan, cuma dia jek tak paham bahasa. Cer kau cakap Pakistan dengan dia, kot dia reti bahasa sket ckp org kan... geram lak aku baca sms dia tu, takde lak aku rasa simpati ke hapa. Ni kita hukum karma la, dulu dia buat kau, skang Tuhan balas, apa yang buleh aku katakan disini, PADAN MUKA KAU MAMAT PAKISTAN!

anyss berkata...

Dina: Aku dah cakap HINDI dengan dia...dia paham Hindi hu hu hu kabhi Nehey....la la la

Ntah lerrr...banyak sangat hukum karma boleh buat aku takut. Menakutkan je...macam ler aku ni baik sangat. Dah 2 orang dapat karma (bukan kurma ya...) naik risau gak aku. Tapi...aku dok tunggu je sorang lagi datang buat PENGAKUAN yang dia dah jahanamkan hidup hidup yang aku bina sekian lama. Bulan lepas, terserempak dgn dia, dia tak mau nengok muka aku yang cute miyut ni dan berpaling pandang tempat lain hu hu hu Moga2 Ramadhan beri Nur kepada kita semua