Khamis, 13 Jun 2013

3 Kemalangan Lebuhraya PLUS Dalam Masa 10 Minit


Tengok berita tengahari tadi, terkejut juga bila semalam dikatakan berlaku 3 kemalangan di tempat yang sama dalam masa 10 minit. Sayangnya, bila tengok semua akhbar berbahasa Melayu, tak ada lah pulak tentang kemalangan terbabit.

Gamaknya, semua wartawan dan pemberita dah pergi ke acara majlis Malam Wartawan Malaysia 2013 dan Penyampaian Hadiah Kewartawanan Malaysia Institut Akhbar Malaysia (MPI)-PETRONAS 2012 kot…maklumlah, majlis anugerah kan? Dalam majlis tu juga PM dah umumkan yang blogger hantu tu HARAM.

Terjah blog ondscene, juga belum ada maklumat tentang itu.

Aku letak ajelah maklumat kemalangan yang berlaku di lebuhraya PLUS arah Utara berhampiran Alor setar. 3 kemalangan telah berlaku dalam tempoh tak sampai 10 minit. TV3 sebut tadi kemalangan tiga serangkai.

Kemalangan pertama adalah bas ekspress (opssss! Lupa pulak bas ni terbabas ke apa).

Kemudian, 100 meter di belakang bas ekspress tersebut berlaku kemalangan kedua. Kemalangan ini melibatkan sebuah bas, sebuah lori, sebuah kereta dan sebuah motosikal. Tiada yang maut, tetapi ada yang cedera parah. Jumlah kecederaan tak ingatlah pulak ya…asal ada angka je aku memang blur huh u hu

Kemalangan ketiga pula melibatkan dua buah proton saga yang melanggar belakang lori yang terlibat dalam kemalangan ke dua.

Fuhhhhhh! Bertimbun kenderaan kemalangan kat situ.

Kita tunggu Berita Perdana malam nanti untuk dapat lebih banyak maklumat. 


1 ulasan:

Unknown berkata...

tadi ada tengopk kat berita...kesian nya..