Anda Juga Mungkin Berkenan

Selasa, 3 Januari 2017

Kelantan Dah Banjir

Masa balik kampong Krismas lepas, cuaca masih panas terik. Hujan pun sekali sekala je. Tak lebatpun. Ingatkan, tahun ni taka da banjir bila amaran tentang hujan lebat selama 3 hari bermula 26 Disember hingga 28 Disember telah ditarik balik.

Sejak dua hari lepas, hujan mula turun. Banjir nak sambut tahun baru kot huhuhuhu jomlah tengok laporan yang disiarkan dalam Berita TV1 Jam 7 pagi tadi, 3 JAN 2017;

BANJIR DI KELANTAN- 1,568 PENDUDUK DIPINDAHKAN



Pada hari pertama persekolahan, Ahad 1 Januari 2017 pun dah banyak sekolah ditutup di Kelantan terutama sekolah-sekolah yang berada di Selatan Kota Bharu. Tahu apa maknanya? Biasanya memang akan banjir di selatan dahulu, selepas sehari dua air akan ke Kota Bharu dan melimpah.
Berikut Berita Jam 1 tengahari TV1 tadi pula melaporkan keadaan banjir terkini di Kelantan;

BANJIR DI KELANTAN



TERKINI! Keadaan banjir di Rantau Panjang pada 3 Januari 2017 dimuatnaik oleh Nakhoda Manis;



Di kampung ambo pong air naik dah, lepasi parit air tepi jalan. Tapi biasanya tak naik sangat, sekadar dalam parit tu aje. Cuma jalan nak ke rumah tu tenggelam jugaklah disebabkan ada orang cerdik pandai buat rumah tak gali parit huhuhuhuhu

Berikut adalah video keadaan banjir yang berlaku di sekitar Pasir Puteh ambo ambil dari FB Raja Shamri. Bukan niat nak timbulkan keadaan gusar dan cemas, tapi sekadar untuk kita sama-sama tahu setakat mana keadaannya terutama kepada anak-anak yang ibu bapa serta keluarga mereka berada di kampong halaman;

video



BANJIR DI KELANTAN- TOK PA LAWAT MANGSA BANJIR DI RANTAU PANJANG [3 JAN 2017]



Kita harapkan banjir pada tahun ini tidak seburuk banjir Kuning 2014. Moga-moga keluarga kita di kampong sentiasa berada di bawah lindunganNya.

2 ulasan:

Norhayati Mohd Isa berkata...

Semoga banjir ini yg biasa berlaku di musim tengkujuh ye anis..
Tak ada yg teruk dan meragut nyawa..
Cuma kena berhati2 skrg ni..

Kakzakie Purvit berkata...

Betul harap jgn jadi macam 2014 dulu
Kesian kakak tengok keadaan di sana sekarang