Khamis, 14 Januari 2016

Janam Janam Dilwale

Aku adalah antara sebegitu ramai penonton yang tertipu dengan filem Dilwale. Mati-mati aku ingatkan filem Dilwale ni sambungan daripada Filem Dilwale Dulhania Le Jayenge (1995). Ohhhhh tipah tertipu!! Rupa-rupanya filem Dilwale ni tak ada kaitan langsung pun dengan filem Dilwale Dulhania Le Jayenge (1995) yang jadi fonomena tu. Rasa nak bakar panggung!

Sinopsis filem Dilwale (2015)

Filem Dilwale (2005) berkisar tentang kisah cinta antara Kaali dan Meera. Kedua-dua mereka ini merupakan anak angkat (Kaali) dan anak (Meera) kepada dua kumpulan gengster (Randhir dan Malik). Randhir akhirnya cuba berbaik dengan Malik demi cinta anak mereka tetapi dikhianati oleh Malik sehingga kedua-dua ketua gangstar ini terbunuh. Dalam peristiwa itu, Meera menyangka Kaali telah menembak bapanya. Mereka akhirnya berpisah tanpa Meera mengetahui kisah sebenarnya.

Lima belas tahun kemudian, di Bulgaria, Kaali mengubah identitinya sebagai Raj yang membesarkan adiknya, Veer dengan penuh kasih sayang dan menyembunyikan identiti sebenar keluarga mereka. Veer jatuh cinta dengan Ishita dan merancang untuk berkahwin, tetapi ini telah membongkar sejarah silam antara Raj dan Meera.

Filem ini ada banyak emosi di dalamnya, gembira, sedih, lucu dan terharu. Part lucunya bila Veer dan Ishita cuba mengorek kisah cinta lama antara Raj dan Meera hingga wujudlah watak Ramlal dan Pogo. Okeh, aku nak sambung gelak!

Dalam filem Dilwale (2015) ni aku sebenarnya sangat suka lagu Gerua. Mungkin sebab aku dah tengok bagaimana penggambaran bagi lagu ini dilakukan di Iceland. Sangat cantik pemandangannya. Sangat indah lagu tu…rasa macam nak turut lari kat pantai berair tempat mereka berlari tu huhuhuhuhu aku sebenarnya lebih hayati keindahan alam dalam lagu Gerua tu berbanding lagunya pun huhuhuhu

Gerua - Dilwale (2015)



Pun begitu, yang glamer dalam filem ni adalah lagu Janam Janam….mmmmm nasib baik bukan Jahanam huhuhuhu apapun, lagu ni bagaikan tergiang giang di copeng telinga. Yaaaaa usah kau ucapkan selamat tinggal….hmmmmm

Janam Janam – Dilwale (2015)



Dalam filem ni, Kajol memang nampak sangat jelita. Fuhhhhh giler lawa. Tetiba nak lawa macam Kajol huhuhuhuhu

Bagi aku, filem Dilwale ni lebih ringan dan santai…ya, kisah cinta yang manis akhirannya kalau nak banding dengan filem epic Bajirao Mastani yang diakhiri dengan tragedi. Tragedi cinta terlarang!

Mmmmmm aawal-awal tahun pun pi bantai tengok dua filem Hindustan huhuhuhu macam buang tabiat pulak kan huhuhuhu


1 ulasan:

norhidana berkata...

akak jgk lah yg tak dpt nengok cite nih... agak2nya tgk kt astro kot, ada ke kuar kt astro hehehhe...

itulah, dilwale nih nmpak lbh santai cite nya... mmg kt opis nih sampai bergaduh2 lah dok lawan ckp kata cite tu best cite nih best... mana kata dilwale best ada yg suh tgk bajirao... yelah masing2 kn ada minat lain2 kn