Selasa, 25 November 2014

Orang Kita Melayan Pelanggan



Kerap kali berlaku;

Masuk kedai sebangsa dengan kita dengan niat nak bantu bisnes mereka. Tapi tak ada siapa sudi melayan sebab kakak tak berapa lawa ni mukanya tak berapa nak kaya.

Bila masuk kedai bangsa lain, dapat layanan bukan main lagi walaupun beli kepala paip je. 

Jangan salahkan kakaklah kalau lain kali kerap masuk kedai bangsa lain itu aje.

6 ulasan:

norhidana berkata...

setuju..... kadang kedai melayu or pelayan melayu tgk pada pakaian, kalu baju lawo bergaya msti kaya, kite yg jenis pakai tshirt ngn suar jean plus selipar jepun je dipandang remeh... sedangkan dlm hati kite meronta2 nk beli makanan or seseuatu yg mahal kt kedai tuh... tp tak semua lah pangai gitu

Kakcik Seroja berkata...

Memang dah ternyata dan terbukti tentang perlakuan begitu... :(

anyss berkata...

norhidana: tadak maknanya pakai lawa2 masuk kedai cat hardware bagai huhuhu

anyss berkata...

kakcik: kemudian salahkan pelanggan tak masuk kedai dia huhuh u kedai bangsa lain tu ramai kemain pelanggan pun sempat layan budak comot ni, kedai anak bangsaku itu tadak pelanggan pun, rasa buang masa kot layan pelanggan marhaen mcm ambo huhuhu

Murni Alfathunnisa berkata...

"servis adalah faktor utama untuk membuatkan pelanggan kembali ke kedai anda...." sorry to say, kedai hat lain tu memang selalu menang dari segi servis dan layanan.

Cetusan berkata...

Cian akak,,

Nasib baik tak sebut acik,,huuC