Khamis, 6 November 2014

Sembilan Budak Hitam



Yaaaa ada Sembilan budak hitam, kalaupun ada antara merah kulitnya cerah dan putih, mereka tetap kelihatan hitam…makanya, seperti dijangka, sembilan budak hitam yang sedang belajar di Universiti Malaya mungkin dibuang universiti kerana kejadian robohkan pagar UM. 

Pelajar Universiti Malaya (UM) berkenaan terlibat secara langsung dalam himpunan sempena pidato Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim di kampus Isnin lepas. Mereka diminta untuk menghadiri perbicaraan disiplin di kampus hari Jumaat ini. Tindakan diambil bergantung pada hasil perbicaraan tersebut. Hukuman paling ringan yang diputuskan mungkin berupa surat amaran, hukuman maksimum adalah buang universiti.

Presiden Majlis Pelajar UM, Fahmi Zainol yang merupakan penganjur bagi himpunan '40 Tahun: Dari Universiti Malaya ke Penjara' menerima surat menyatakan dia kini menghadapi sembilan tuduhan di bawah Akta Universiti dan Kolej Universiti Undang-undang. Mmmmmm tukang anjur je kena kot, tukang rempuh tak tau lah pulak. Kena tunggu Jumaat ni untuk sapa dah kenaaaaa!

Mmmmmmm jiwa muda. Darah masih panas. Tapi aku dulupun pernah muda juga, darahpun masih lagi panas. Setidak-tidaknya aku sedar aku kena tamatkan belajar dan cari kerja untuk ubah nasib keluarga kami. Itu dululah. Bila dah berubah, hu huh uhu lambatlah pulak nak siap belajar ni. Tetiba aku dah rasa bosan dah belajoo lama sangat. Macam mana nak sambung 4 tahun lagi ni hu huh uhuhu hati tak istiqamah ni!

Adoiiii la! Bila nak konvo ni!!! Semua orang dah berjujut jujut pakat gi konvo, aku sorang je belum siap kerja skulah ni apa kes!

7 ulasan:

norhidana berkata...

mcm2 kes, zmn akak dulu2 takde lak kes sampai gitu sekali, student dulu jns ikut ckp kot.... pelajar zmn skrg nih terlalu ikutkan sgt darah muda,terlalu berani, cpt sgt terikut2.... kalu kene tindakan semua yg merempuh tu tak ke sesia je belajar selama nih... udahla study tak dpt pe, kene byr lak pinjaman...

eelobor berkata...

untung la dia pah belajar...sambung belajar. belajar nih tok pernah abih

Unknown berkata...

ha..kan dah kena..kan??lepas ni beringat je la..

mamawana berkata...

Assalamualaikum

Selamat membuat kerja sekulah...

Pinangso Loro berkata...

belajar lagi dan lagi dan lagi dan lagi... siksa memang siksa tapi bila dah berjaya berdiri lebih tinggi dari orang lain nanti

makcikkantin berkata...

sila jangan culas ke skolah ye & mengaji lah bagi pandai... :))

LuvHaryani berkata...

Sebelum mengikut darah panas, ingat harapan mak ayah. Belajar itu lebih penting