Rabu, 5 November 2014

Banjir Lumpur Di Cameron Highlands




Sekali lagi, Cameron Higlands dilanda banjir lumpur

Hujan lebat berterusan dan kenaikan paras air Sungai Ringlet di Cameron Higlands menyebabkan berlaku kejadian banjir lumpur. Khabarnya, lebih 20 rumah penduduk terjejas selain merosakkan beberapa kenderaan. 

Antara kawasan penempatan terjejas dengan banjir lumpur di Cameron Higlands kali ini ialah pekan Ringlet, Kampung Baru Ringlet, Kampung Ulu Merah. Banjir lumpur itu dikatakan hingga paras lutut. Belum banyak maklumat yang ada, berita di radio pun belum ada.

Harapnya, tidak libatkan kehilangan nyawa. Harapnya juga pihak berwajib segera beri bantuan. Hujan woooooo dahlah Cameron Higlands memang sejuk kan. Tak boleh bayangkan keadaan mereka waktu malam begini. 

Ada sesiapa ada gambar banjir lumpur di Cameron Higlands ni tak? 

Kawasan banjir lumpur di Cameron Higlands kali ini terletak kira-kira empat kilometer dari lokasi kejadian banjir lumpur di Lembah Bertam yang mengorbankan empat nyawa pada 23 Oktober 2013. Dalam kejadian itu empat orang terbunuh dan jejaskan  80 rumah di tebing sungai apabila arus sungai turut bawa sampah sarap, pokok dan pasir. Akibatnya, puluhan kenderaan, kedai dan Surau An Nur Lembah Bertam musnah.




1 ulasan:

eelobor berkata...

ambo baru tgk gambar pagi nim... teruk kakloh tuh