Rabu, 11 November 2009

Dialog Seorang Aku

Aku: Semalam saya pening-pening lalat. Siang tadi migrine. Sekarang dah ok tapi still hanyut dan berada atas awan.
Doktor: Ada ambil ubat?
Aku: 2 biji ubat migrine petang tadi, tapi...hanya kurang sikit saja, still macam terbang atas awan.
Doktor: Ada apa-apa penyebab?
Aku terdiam. Terfikir-fikir.

Doktor: ...terdedah kepada panas melampau, kopi, stress, kurang tidur...
Doktor cuba ingatkan. Aku terdiam. Semuanya terangkum jadi satu sejak aku tekan gear 5.

Aku: Er... stress sikit kot (ragu-ragu untuk lafazkan sebab memang dah tahu itu ertinya dah kelentong doktor).
Doktor check tekanan darah dan beritahu dah turun dari biasa (90/70), padahal selera makanku sehari dua ni bukan main lagi. Berat badan juga dah bertambah 2 kg tanpa mampu aku turunkan dengan hanya berlapar.

Doktor bagi aku ubat migrine yang biasa guna. Itupun dah cukup sebenarnya, asal ada je. Dan hari ini, ketika blog ini ditulis, waktu dah jam 5 petang waktu tempatan, aku di Bandung menyaksikan ini...

5 ulasan:

Cetusan berkata...

jauhnya terbang.

salam pada orang sana(banyakan rakyat sana berat juga)

azieazah berkata...

Moga selamat di tempat orang.. jaga diri..Moga panduan yg MokYang bagitau tempohari berguna..

Enjoy yourself...

iza~de~bintang berkata...

Selamat bergumbira jalan-jalan kat sana. Jaga diri elok2 yer ;)

dina berkata...

kau dah sampai Bandung? Aku mau kirim air sirap bandung dengan mi bandungnya ya...

anyss berkata...

ZZ: wsalam bagi pihak orang Bandung.

Azieazah: terima kasih dengan tipsnya, tapi teteh...nyatanya ngak punya waktu mau jelajah mall ;)

Iza si bintang Chumil: trima kasih neng...susah deh jadi jutawan!

Dina: sirap sama me bandungnya ngak kujumpa di sini. FMnya kok mahal banget...50 ribu satu keping. Ngak kujumpa yang 5 ribu!