Khamis, 3 September 2009

Mutiara Sabah

Kota Kinabalu kian kerap menerima derap sepatu lusuhku. Biasanya, tibaku di kota mutiara itu hanya dengan lenggang tanpa apa-apa yang diusahakan. Barangkali kerana kerapnya tiba di sana tanpa sempat lakukan apa-apa aktiviti kegemaran buatkan lenggangku pada darjah paling minimum. Namun, tiap kali kembali dari sana, ada juga teman-teman melahirkan rasa ..... kerana tidak berkesempatan memijak bumi kinabalu itu yang memang terkenal dengan mutiaranya. Menjadi kegilaan ramai wanita sejati (kiranya aku ni belum begitu sejati kerana tidak menganggap benda ini sebagai sesuatu yang istimewa. Barangkali kerana sudah terlalu biasa).

Julai lepas, Dina dan Jieda kirimkan gelang dan broach mutiara. Ada rasa puas dapat gembirakan mereka dengan kiriman itu. Kali ini juga mereka kirimkan benda yang sama, malah kakak juga ambil kesempatan dengan musim perayaan untuk kirim aksesori berkenaan buat dua orang anak daranya. Dia juga menerima kiriman teman-teman rapatnya.

Ingatkan bila jumlahnya lebih banyak sedikit dari biasa, dapatlah jadi ahli. Harga untuk ahli jauh lebih murah berbanding bukan ahli. Ros pernah beritahu yang dia mendapat keahlian bila membeli barang melebihi RM800 untuk kali pertama. Risik punya risik, ternyata mereka sudah meningkatkan nilai tersebut hingga mencecah RM2 ribu ringgit. Alahai! Mahal bebenorlah pulak. Aku bukannya nak buka Bazar Mutiara di Bangi!

Kesuntukan masa menyebabkan aku hanya sempat ke gedung mutiara sahaja. Tidak sempat pun ke Pasar Filipina untuk beli kuih cincin ataupun FM untuk Kak Azie kita. Ada juga belek di Airport Kota Kinabalu, namun rasa memang tak berbaloi sangat untuk beli sebab memang dah tahu harganya 3 untuk RM10. Buat Kak Azie, tunda FM tu ke bulan November nanti, boleh? November nanti akan ke Kota Kinabalu lagi sekali. Harap-harapnya sempatlah ya. Mohon ampun bebanyak. Sebelum pergi beria-ria je tanya nak kirim, dah balik, tak sempatlah pulak ya!

Apapun, belian kali ini tetap juga sengaja dilebihkan, dan dipelbagaikan juga. Manalah tahu kalau-kalau ada rakan-rakan yang tidak sempat kirim sebelum ini. Manalah tahu juga ada antara kalian yang nak melaram pada musim perayaan nanti.

Setiap satunya dinyatakan harga asal, harga baru (tak caj pun minyak belon dan hotel. Kaki ni lenguh tau...caj wat beli minyak angin nak urut kaki je hu hu hu) dan bilangan yang masih ada. Bagi yang berminat, usahlah segan silu untuk e-melkan (annieyss@gmail.com) atau tinggalkan pesanan pada ruangan komen. Boleh e-melkan juga no telefon, nanti sms semula. Kalau beli melebihi 5 barang, boleh dapatkan harga beli untuk barang terakhir (satu barang sahaja) untuk jenis barang tertentu.
entri ini akan diupdate dengan gambar-gambar selewat-lewatnya weekend ni. Tak sempat lah nak snap gambar setiap satu....

2 ulasan:

azieazah berkata...

Terimakasih ANYSS... takper, MokYang hargai usaha ANYSS tu..

tak kisah ler, belum rezeki lagi.. btw, jaga diri d tempat orang.. kita nak raya tak lama lagi tau...hehehe...

anyss berkata...

Ma kacih bebanyak. Ada kesempatan, akan sampai juga FM tu ke dinding peti Mok Yang ye...x lari FM dikejar ;)