Isnin, 3 Ogos 2015

Video Pesawat Mendarat Dalam Ribut

Bila berlaku kehilangan MH370 yang serpihan sayap MH370 dikatakan ditemui di Pulau Reunion, Tasmania, atau MH17 yang ditembak jatuh di Ukrine, kapal terbang dah timbulkan fobia kepada ramai orang. Walaupun kapal terbang dikatakan cara perjalanan yang paling selamat, bagi sesiapa yang tidak pernah berdepan dengan suasana tidak tenteram dalam penerbangan bolehlah kata ok. Cuba tanya kepada sesiapa yang pernah alami pengalaman ngeri berdepan dengan penerbangan tidak tenteram seperti ribut dan hujan. Belum lagi taufan.


Tetiba terjumpa video beberapa pesawat mendarat dan membuat cubaan mendarat di landasan dalam keadaan ribut di Lapangan Terbang Madeira. Fuhhhhh kecut perut wehhhhh!!!

Dangerous Crosswind Storm Aborted Landings Go-Around Madeira Airport



Sebab tu lah gaji pilot ni tinggi. Insurans pun tinggi. Dalam keadaan biasa bolehlah buat pendaratan sambil makan kacang huhuhuhu boleh ek gitu? Mmmmm kalau dah ribut taufan, kapal terbang pun nampak macam kertas je, haaaaaaa cemana tu. ketaQ lutut jugak lah kan kan kan kan

2 ulasan:

Kakcik Seroja berkata...

InsyaAllah tak lama lagi nak terbang dalam penerbangan yang memakan masa berjam-jam... semoga Allah SWT mempermudahkan dan melindunginya nanti... (seriau tetap ada...)

Dr K berkata...

Memang ada sikit fobia naik kapalterbang sekarang ni. ...padahal kalau nak eksiden, jalan kaki pun boleh tergolek ..:P