Sabtu, 10 Disember 2011

Ramai Sangatkah Gila K-pop?

Mazidul yang terkenal itu kata
selain isu perkhidmatan di sebilangan hospital kerajaan,

gay dan lesbian, k-pop juga sensitif untuk disentuh.

sejak khamis, dunia maya di Malaysia heboh
dengan pendedahan kes Amira Afiqah
yang menjadi mangsa buli siber
identitinya di Facebook telah dicuri
kemudian menggunakan identiti itu di blog Budak Gigi Rabbit
laporan polis telah dibuat di IPD Kulaijaya, Johor.
butiran terperinci tentang kes ini boleh dibaca di blog sdr. Hazrey



Blogger Kak Yong menyeru kita semua untuk klik abuse blog berkenaan
bagi sesiapa yang nak tahu kempen ni sila ke blog Kak Yong

seingat aku, kegilaan dengan artis Korea muncul awal 2000
bermula dengan Winter Sonata,
kemudian mencurah-curah telenovela lain berada di pasaran
Full House, Secret Garden, Meteor Garden, Coffee Prince,
Princes Hour, Stairway to heaven, You’re Beautiful,
My Girl, Cinderella Man, Hello! Miss,
 macam-macamlah hingga ke Oh! My Lady

seorang yang pernah jadi kawan aku
tengok sampai habis semua VCD 21 keping
cerita Autumn In My Heart dalam satu malam
dengan sekotak tisu hingga mata bengkak-bengkak esoknya
bagi aku hanya itu perkara paling dahsyat pernah dibuat peminat cerita Korea
rupanya ada lagi yang lebih gila dari itu hu hu hu 






aku? bukan sahaja cerita Korea yang aku suka
tetapi semua negara yang pelakonnya bermata sepet
sebab nilai kacak hensome seorang lelaki itu
terletak pada mata yang sepet hu hu hu
cuba tengok pelakon popular korea seperti Park Yong-Ha
(opppsss! ni artis korea Winter Sonata yang bunuh diri tu)
Won Bin, Kim Hyun Joong, Lee Min Ho,
tetapi artis wanita mereka nampak cantik kalau bermata besar
Kim Tae Hae, Kim Ha Neul, Shin Se Kyung,
jadinya aku peminat tegar cerita Hong Kong, China, Jepun, Korea
kalau pelakon dari Zimbabwe tu sepet matanya pun
aku boleh tengok hu hu hu

namun untuk habiskan duit beratus ringgit
semata-mata buat koleksi drama korea
aku memang tak sanggup. aku tak sesetia mana
aku lebih tak sayang untuk beli buku dari beli CD
semua drama aku tengok di tv sahaja,
yang itupun tak sempat nak tengok
bila masa lah pulak nak tengok Vcd atau DVD
paling rajin, tengok ajelah kat youtube

mungkin…aku dah terlalu tua untuk takjub
dan taksub dengan benda-benda begini
k-pop, biar sebanyak manapun aku minat
ia tetap berada pada tahap “tak minat” bagi penggemar muzik ini
kalau aku kata tak minat, tak tahulah maksudnya macam mana kan?

4 ulasan:

eelobor berkata...

aku tengok citer p.ramlee jer walau berulang2 kali tetap tak memboringkan. huhuhuhu

anyss berkata...

Eelobor: itu kita dok gelak sejak dalam kandungan lagi kan? hu hu hu tak lapuk dek hujan...

Abang Zul berkata...

Tak faham dengan kelaku peminat kipas susah mati ni.

Fanatiknya macam pengebom berni mati, tapi cuma berani mati setakat di keyboard komputer saja la gamaknya.

Zaman kami kalau Die Hard Fans, kena pegi Funfair kerap kerap la, (nak tengok XPDC live...) ahaks!

anyss berkata...

Abang Zul: Selamat datang, terima kasih jejak kaki di blog tak seberapa ni.

mereka dah terlalu dimanjakan, semuanya mudah dan senang dapat...tak tahu hargai banyak kelebihan yang mereka ada. kalaulah sifat fanatik tu digunakan secara positif, sangat banyak manfaatnya untuk majukan negara kan...