Ahad, 4 Disember 2011

Terkilan dengan Jaclyn Victor


PEINGATAN: Ini entri terlebih tarikh luput!
Semalam kelam kabut
macamlah aku yang berenang segala
selamatkan wanita yang terperangkap dalam banjir di Kajang
kelam kabut bila bandar Kajang tenggelam dek banjir
macamlah aku yang terperangkap kat Pasar Kajang yang tenggelam tu
ataupun tak boleh keluar masa shoping sakan
masa banjir kilat masuk hingga ke dalam bangunan Plaza Metro Kajang

masuk rumah dah jam sepuluh, makan roti serat Gardenia je
kunyah gitu sahaja dengan air sejuk, bolehlah tahan hingga pagi
sebelum lompat cari nasi lemak sambil datang pejabat
Oppppps! daku kerja semalam ya,
sampai petang...penat tau!

masa balik malam tu, tak sedarpun dah peringkat separuh akhir
Muzik-Muzik ke 26
nasib baik Cik Bintang cakap
dahlah ari tu, masa mereka umumkan 30 lagu
yang bersaing peringkat separuh akhir Muzik Muzik 26, 2011
aku tak tahu bila (oooooohhhhh entah kenapa bab pertandingan nyanyi gini
kurang ambil berat sangat, tak pun masa tu
aku tengah berkelana di Semenyih dengan budak-budak tu
tak tahu apa berlaku dengan dunia

Kita tengok dulu 30 lagu yang bersaing
di peringkat separuh akhir Muzik Muzik 26, 2011 hari Jumaat lepas;




 



masa mengadap TV tu pun, sebenarnya semua dah selesai
aku tengok keputusannya ajelah diumumkan Cheryl Samad yang seksi itu
ini ajelah yang aku dapat pun;
senarai 12 lagu yang akan bertanding di peringkat akhir 
Muzik Muzik 26;



Sungai Lui oleh Aizat (Aizat/Anas, Aizat/Anas)

Awan Nano oleh Hafiz (M.Nasir/Budi Hekayat)
Kisah Hati oleh Alyah (Manusia Putih/Manusia Putih)
Kalau Berpacaran oleh Shohaimi Mior Hassan/Ana Raffali/Altimet 
(Shohaimi Mior Hassan / Ana Raffali / Altimet)
Beribu Sesalan oleh Ning Baizura/Jaclyn Victor/Shila Amzah (Kevin Chin/Tinta)
Wanita Seluruh Dunia oleh Projek Pistol (Boy Clifford/Boy Clifford)
Karma oleh Faizal Tahir (Audi Mok/Faizal Tahir/Audi Mok/Faizal Tahir)
Kekanda Adinda oleh Atilia & Monoloque (Monoloque/Monoloque)
Gadis Semasa oleh Yuna (Yuna/Yuna)
Penakut oleh Yuna (Yuna/Yuna)
Sedetik Lebih oleh Anuar Zain (Edry Abd Halim/Edry Abd Halim)
Cinta Muka Buku oleh Najwa Latif (Najwa Latif/Ika Latif)




tau tak apa yang terkilan sangat?
nak dengar Jaclyn Victor nyanyi lagu Sedetik Lebih
terkilan nak dengar suara merdu Jaclyn Victor...bukannya apa!
Errrr Anuar Zain merajuk ke?
tak kan gara-gara lagu ini tidak diumum menang masa 
Anugerah AIM ke 18
lelaki kacak idaman Malaya tu merajuk
errrr patutnya Yuna yang merajuk kan
ye lah Lagu Penakut ditarik balik kemenangan 
AIM ke 18
apa-apa pun kedua-dua artis ni memang patut pun nak rasa hati
tak pernah berlaku dalam sejarah
kemenangan Anugerah AIM ditarik balik
kira cipta rekodlah tu
Errrrr...kenapa tah aku nak ulas panjang-panjang
pasal benda yang dah basi ni
macamlah ada orang nak baca dah.


hu hu hu ni dia yang aku terlepas sensangat nak tengok tu...




sebelum Shohaimi Mior Hassan/Ana Raffali/Altimet
goyang lagu Kalau Berpacaran di pentas Juara Lagu AJL 26 
apa kata kita gelek dulu kat sini

 

Gelek, jangan tak gelek! yeeeehahhhhh!

12 ulasan:

Mag berkata...

menarik entry anda, buat saya tertarik untuk baca selalu.. suka dan minat.. nanti saya datang lagi.. suka dan follow blog anda...

ini entry terbaru dari saya.
warna mata boleh membuatkan anda cantik
cara gua hilangkan stress
lagu-lagu yang membuatkan gua ingatkan pada sesuatu situasi

roslaini saad berkata...

lagu ni lagi sedap kalau penyanyi lelaki yang nyanyi....sebab nilai suara jantan mesti ada...heheheh

ubipanas berkata...

ingat akak terkilan sebab apa. hahaha!

Merlin Musim 4 Ditayangkan Di Malaysia

iDAN berkata...

alahai dah lama sangat tak tenguk pertandingan Muzik lagu baru ni... abg lebih galik dengan lagu lama; lebih kenal Uji Rashid banding Hazama lagi Hindi banding K-Pop.. lebih sedap dengar lagu di AsyikFM.. banding HotFM..

anyss berkata...

Maghrib: terima kasih dan selamat datang

anyss berkata...

Roslaini: Anuar zain tetap terbaik...tapi bila tahu Jack yang nyanyi, teruja juga nak dengar sebab Jack ada cara tersendiri untuk nyanyi. Bila dah dengar...tetap Anuar zain juga Poooojaan hati ;)

anyss berkata...

kyuubi: acu try cuba test keyword sat, tu la pasal hu hu hu

anyss berkata...

iDAN: Saya pun sentiasa dengan radio Klasik Nasional, tapi sesekali tu nak juga tahu perkembangan terkini. Apapun, saya tetap akan ketinggalan zaman dengan maklumat dunia hiburan, dah gitu cara hidup gamaknya.

azieazah berkata...

MokYang memang tak follow Muzik-Muzik pun tapi bila time Anugerah Juara Lagu mesti nak tengok.

Bila sampai sesi pemilihan, tingin gak nak tengok tapi MyTOKLAKI tu anti betul. Langsung takda chance.

Apapun memang best sebab lagu Beribu Sesalan tu pun terpilih!

Unknown berkata...

waalaikumusalam dik

kak singgah sini, walau rasa mabuk lagi.. hehhe
mabuk ombak....

dik, kak kan, tak ikuti..
mujur kamu buat entry,
bolehlah kak faham serba sedikit...

jac mmg suaranya power

anyss berkata...

Azieazah: hu hu hu serbu final je. Ada masa tak dan tengok pun final, usha dalam mana2 blog je

anyss berkata...

Kak Ayu: selamat balik dari main ombak. Sakan ya nyelam hu hu hu tak pe, sesekali je selam pun.

ni entri terkilan orang tengok keputusan je hu hu hu ----> gamaknya ada tak orang lain macam ni?