Anda Juga Mungkin Berkenan

Selasa, 21 Jun 2011

Doa Cari Jodoh, Doakan Untuk Aku Juga

setiap hari, memang setiap haripun
kalau semak katakunci di nuffnang ataupun statcounter
akan jumpa carian tentang doa untuk bertemu jodoh
doa cari jodoh, doa cepatkan jodoh
semuanya berkisar tentang doa
dan jodoh

Oohhhhh rupanya blog aku
jadi tempat lepak untuk orang-orang yang ingat Allah
mencari doa moga-moga dimudahkan jodohnya
moga-moga diketemukan jodoh yang baik
moga-moga diringankan jodohnya
moga-moga dicepatkan jodohnya.
Yaaa doa juga sebahagian daripada ikhtiar
terlebih baik berdoa untuk dapatkan jodoh
dari berembun memalam buta mencari jodoh
di kelab malam atau disko atau juga kelab dangdut.

sebelum ni aku pernah buat entri tentang doa cari jodoh
jadinya entri ini hanyalah sebagai penunai janji
yang aku ukir dalam entri
carian kata kunci “Doa cari Jodoh” buatkan aku terasa
nak tampalkan doa yang ramai orang cari-cari itu
moga-moga carian mereka terhenti di sini sahaja
moga-moga mereka akan temukan doa itu di blog ini
moga-moga dapat mereka amalkan
dan akhirnya moga-moga doa itu Allah makbulkan
moga-moga nanti,
mereka juga tak lupa ajak aku makan kenduri
sempena menamatkan pencarian jodoh mereka itu
atau sekurang-kurangnya
mendoakan aku juga mendapat jodoh yang baik seperti mereka

Berikut adalah antara doa
yang boleh diamalkan kepada pencari jodoh
aku petik dari buku Ruqyah Asas Pengubatan Islam
disusun Dato’ Haron Din terbitan Darussyifa’
sesiapa yang nak buku kecil ini
harganya hanya RM3 (kecil) dan RM5 (besar)
dapatkan di kedai-kedai buku berbentuk keagamaan





Terjemahan maksud:
Ya Allah, jadikanlah dia dikasihi pada hati-hati mereka yang beriman dan gembirakanlah dia dengan kekayaan sehingga memperolehi seratus dua puluh kebaikan. Allah adalah sebaik-baik pemelihara dan Dia amat mengasihi segala-galanya.


 
Selepas ini
harapnya lebih ramai orang akan bertemu jodoh
jangan lupa doakan aku juga ya
bertemu jodoh dengan orang yang BAIK-baik sahaja
baik pekertinya, baik rupanya
baik kerjanya, baik pangkatnya
baik hartanya, baik juga keluarganya
baik segala-galanya
asal baik aje, cukuplah!
tak nak demand tinggi cecah awan

selepas ini,
harapnya lebih ramai orang bertunang walaupun taklah meriah gempak satu dunia
kemudian berkahwin berkenduri kendara hingga kayangan 
satu dunia menontonya secara live
bolehlah aku tompang sekaki berfestival ambil gambar di Putrajaya
taklah sadis sangat bila terima SMS tahniah sebegini rupa

Selamat berdoa semua ya!

21 ulasan:

Anaa berkata...

amiin.. hehe, saya mengaminkan doa anyss, dan mendoakan juga semoga anyss cepat bertemu jodoh.. :)

eelobor berkata...

nak kena cari gak buku doa tuh... hihihi, mana la tau kannnnnnnn????

Citarasa Rinduan berkata...

sekurangnya ini juga satu entry yang berunsur ke arah kebaikkan..

kak ayu mendoakan kamu bertemu jodoh.. amin

azieazah berkata...

Lelaki yang baik untuk perempuan yang baik....

Moga jodoh mendekat, menghampir dan menjadi milik mu. Aminnnn...


Tanggang Leste: CINDY LAUPAR akhirnya kabur...!

Ann Huda (Ate) berkata...

Jodoh oh jodoh...;)

Nanti Ate nak buat lagi N3 ttg menanti jodohlah.

anyss berkata...

Anaa: Aminnnnnnnnnnn. Terima kaasih. Moga2 makbul doa tu...cepat make gulainya ;)

anyss berkata...

Eelobor: hapal sini dah lerrr kot. Doa orang beriman macam Eelobor ni mudah makbul...doa utk saya ya, bukan untuk diri sendiri hu hu hu

anyss berkata...

Kak Ayu: Aminnnnnnnnn. Moga makbul doa tu ;)

anyss berkata...

Azieazah: Aminnnnn. ajal maut jodoh pertemuan...semuanya rahsia Allah. Dia lebih tahu apa yang terbaik

anyss berkata...

Ate: sila ! sila!
Ramai2 kita berkenduri ;)

AziE berkata...

Amin. Moga bertemu dan dipercepatkan jodoh.

lynnepu3gp berkata...

insyaAllah....saya doakan utk awak dan utk saya juga..:)

zeqzeq berkata...

Amboi tingginya minta, perfect sgt.

anyss berkata...

AziE: selamat datang. Terima kasih ya...

anyss berkata...

lynnepu3gp: aminnnnnn.

anyss berkata...

ZZ: ek?

Adylia Qarissa berkata...

aminnnn :)

Abdull Khair Kamaruddin berkata...

Amin... yg mn tak kawen lg tu, moga dipercepatkan jodoh. amin...

AR-Mujahid berkata...

Bila kita sibuk bercerita mengenai jodoh,pelbagai persepsi dan andaian yang boleh di buat oleh orang2 di persekitaran kita.lebih2 lagi dari keluarga kita sendiri.Nice entri admin
Entri Terbaru Saya:
Jodoh Ada Di Tempat Kaki Kita Berdiri

adidin berkata...

Aminnnnn :-)

!eNa PnG berkata...

Mudah-mudahan.. sama2 kita doakan yg terbaik...:)