Isnin, 12 Januari 2015

Pontianak Mengamuk di Gua Musang

Nama Gua Musang disebut sejak akhir tahun lepas bila sebahagian besar Bandar dan desa di daerah itu tenggelam dek banjir. Yaaaa tenggelam! Sebelum Kuala Krai, Manek Urai tenggelam, Gua Musang banjir besar dahulu. Akhirnya, Kelantan tenggelam!

Masa kecik dulu, tengok filem Pontianak Gua Musang ni pun dah boleh buatkan aku mengigau hu huhuhu macamlah takut sangat rupa pontianaknya tu. Namun, tersangat lama benarnya filem ni tidak lagi ditayang di TV. Jom kita imbau semula kenangan masa kecik dulu;

Pontianak Gua Musang (1964)



Giliran Suraya Harun jadi Pontianak. Filem klasik dahulu ada 4 seniwati jadi Pontianak (pontianak ori). Maria Menado filem Pontianak 1957, Dendam Pontianak 1957 dan Sumpah Pontianak 1958. Hashimah Yon filem Anak Pontianak 1958. Rokiah Jaafar filem Gergasi 1958 dan kini Suraya jadi Pontianak dalam filem Pontianak Gua Musang.

Satu lagi Pontianak yang belum confirm adalah filem Pontianak Kembali 1963. Ada yang mengatakan Norizan yang jadi Pontianak tu. Ada sesiapa boleh sahkan?

PssssT: masih belum mampu nak coretkan tentang banjir luar biasa besar yang melanda Kelantan. Jari belum kuat untuk menaip. 




2 ulasan:

makcikkantin berkata...

ambo nok tunggu cito banjir luar biasa tu....keluar dari mulut 'harimau(kuda?)' adalah lebih baik

norhidana berkata...

hehehe ingatkan cite misteri apa kah, rupenyer... ya betul cite pontianak gua musang tu mmg akan di ingat sampai bile2... teringat keseraman nyer walaupun dh tua2 nih msh teringat2 lg masa tgk kecik2 dulu...

take time, akak yg jauh ni pun terasa keperitan tgk banjir ke kelantan nun