Ahad, 28 Disember 2014

Pesawat Air Asia Hilang

Selagi belum jumpa, maknanya hilang.

AirAsia Indonesia mengesahkan bahawa penerbangan QZ8501 yang dalam perjalanan dari Surabaya ke Singapura gagal dihubungi oleh pusat kawalan trafik Udara pada pukul 7.24 pagi Ahad. Yaaa kejadian berlaku pagi tadi. Belum lama lagi.

Sebelum ini, Kompas.com melaporkan sebuah pesawat AisAsia yang dalam perjalanan dari Surabaya ke Singapura gagal dihubungi pada pagi Ahad. Laporan yang diterbitkan pada 9.57 pagi itu mendakwa pihak berkuasa Indonesia sedang berusaha menghubungi penerbangan QZ 8501 yang berlepas pada pukul 5.20 pagi dari Surabaya dan sepatutnya tiba di Singapura pada 7.30 pagi Ahad.

Pesawat tersebut adalah daripada jenis Airbus A320-200 dengan nombor pendaftaran PK-AXC. Pesawat yang hilang membawa 130 penumpang dewasa, 24 kanak-kanak dan seorang bayi.

Sehubungan itu juga, AirAsia telah membuka Pusat panggilan Kecemasan untuk dihubungi oleh keluarga atau rakan penumpang iaitu ditalian +622129850801.


Disamping kita doakan penduduk dilanda banjir besar di Kelantan selamat, diberi bantuan dan diselamatkan, kita juga doakan juga pesawat air asia, anak kapal dan penumpang selamat dan dijumpai semula.

4 ulasan:

iryantyismail berkata...

salam kenal..ann..

ALLAH MAHA BESAR...SEGALA YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA...

Saniah berkata...

salam kenalan
#530
http://www.coretanhatiibu.com

nini berkata...

semoga semuanya dipermudahkan....

aizamia3 berkata...

Bertabahlah dan kuatkanlah semangat bagi semua waris mangsa.