Sabtu, 16 April 2011

Berkenalan dengan Cik Kimmy Bakal Doktor Gigi

Mungkin kalian perasan, aku ada sertai 100 Penulis. Sengaja sertai grup penulis blog semaya alam begitu, nak tambah kenalan, pengalaman dan pada masa sama bertukar fikiran di ruang yang lebih lebar. Tak lah hanya di blog ni sahaja.

Sesiapa yang rasa berminat nak jadi editor kat 100 penulis, peluang masih lagi dibuka, cubalah memohon. Setiap editor hanya perlu siarkan satu entri sahaja seminggu. Itupun kerap juga aku terbabas. semasa kena pergi kerja luar yang agak lama sikit, biasanya aku akan scedulekan (ada ke bahasa ni?) siap-siap untuk diterbitkan. Masalahnya, bila balik dan dah lama tak siarkan entri…masa aku dah balik tu, TERLUPA lah pulak. Hu hu hu mesti admin bengang dengan aku!

Kali ni aku nak kenalkan rakan-rakan semua dengan salah seorang editor di 100 Penulis yang meriah tu. Si manis berasal dari Trengganu itu gelarkan dirinya Kimmy Ai (Editor bagi gugusan G15-4). Dia mula berblog pada 28 April 2009 dengan entri pertamanya hanya menulis “hi”. Ampunlah Kimmy ya, akak memang gelak sampai senak perut dengan entri tu…nasib baik tak jatuh kerusi. Pertama kali jumpa orang mulakan entri dia dengan tiga huruf macam tu.


Kalau nak jengah blog dia silalah ke Rottkappchen’s dan selongkar semua entri, kita akan jumpa pengenalan kepada si manis Kimmy Ai ni, Me Myself & I yang bernama Nur 'Athifah bt Jusoh @ Mohd Zaki yang dilahirkan pada 2hb December 1990. Hujung tahun, dik...lambat nak sampai tarikh pencen. kalau macam akak ni...awal tahun dah pencen hu hu hu. Kalau nak tengok gambar keluarganyapun boleh kat entri tu, termasuk ayahanda bonda (bagus ni untuk tengok calon mak dan pak mertua ya hu hu hu). Kat sini juga kita boleh hubungi Kimmy di Friendster dan Myspace melalui email kimmy90@rocketmail.com .

Si manis bercita-cita jadi doktor gigi ni memulakan arah tuju hidupnya ke Mesir bermula Jun 2009, apabila dia memutuskan untuk sambung belajar di sana. Masa sampai di Mesir, catatan Kimmy boleh dibaca di New World. Dia sangat bertuah bila mak temani sampai Mesir. Sempat lagi bawa mak jenjalan ya… Fi Mansoura dan tengok piramid.

Nak tahu apa istimewanya si manis Kimmy Ai (aku sendiripun tak tahu mana dia dapat nama glamer Kimmy Ai tu...cuba cerita sikit!, dijemput Kimmy Ai cer criter kat sini hu hu hu). Pada hari ulangtahun kelahirannya yang ke 20, dia pakai kimono jenis Yukata. Semua cerita pasal mengapa dia memilih untuk pakai kimono Yukata pada hari lahirnya yang ke 20 di Mesir itu ada diceritakan di blognya. nak tahu, bacalah sendiri ya...

comel tak dia pakai kimono?


Nak tahu lagi apa istimewanya dia? Ketika huru hara kat Mesir tempohari, ada ka patut dia sempat lagi pergi makan angin ke Turki? Memanglah dia spesies nakal dan suka cabaran, tapi...aku SUKA! Sebabnya, akupun tak mampu nak buat macam dia. Tapi, kalau aku berada di tempat dia nun kat negara Piramid tu, dah semestinya aku akan jelajah seluruh Eropah. Bukan senang nak pergi sana lagi bila dah habis belajar dan balik tanahair nanti kan?

Banyak pengalaman dia ke beberapa tempat menarik ditulis dalam blog. Rajin-rajinlah selongkar ya, itupun bagi yang suka jejalan macam aku. Jengahlah entri dia di


Hu hu hu dia memang jenis kaki jalan, sukakan pengalaman yang luar biasa. Paling aku suka, dia pandai ambil gambar. banyak gambar yang ditampal kat blog sangat cantik dan ada nilai estetik. bagi orang gila jalan dan gila ambil gambar, blog dia memang akan sentiasa jengah walaupun bukan selalu dia kemas kini.

Akhir sekali, pesan aku kepada si manis Kimmy Ai; jangan asyik berjalan je, jangan lupa jugak jengah gigi-gigi orang ya...hu hu hu pesanan jeles tak boleh blah dari aku. Kalaulah aku boleh jenjalan keTurki hu hu hu hu ada sesiapa nak sponser tak?

PssT: Semua gambar disalin dan tampal dari blog Kimmy Ai sendiri.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam...

banyak gambar tu..psotlah di blog..

:)

anyss berkata...

Wsalam. Boleh tengok banyak gambar2 tu kat blog kimmy ai...tak eloklah copy semua gambar dia letak kat blog saya kan. Apa kata baca cerita n pengalaman dia kat tempat2 tu ;)

Mohamadazhan.com berkata...

salam

menarik juga dapat tgk budaya luar =)

anyss berkata...

Cikgu Mohamad: Selamat datang...

Saya memang suka berjalan, sebab tu suka kalau baca blog yang cerita pengalaman berjalan