Sabtu, 18 Disember 2010

NOMAD Moden di Bulan Disember

Saat ini aku berada di tengah kerancakan Bandaraya Kuching. Kerja lagi hu hu hu sangat penat, namun jadual sangat padat hingga kembali semula ke Bangi pada hari Krismas.

Awal bulan lagi jadual aku dah padat. Hujung minggu ke Melaka selama dua minggu berturut-turut, dan minggu ini berada di Seberang Laut China Selatan. Kembali dari sini, aku hanya ada masa sehari untuk cuci baju dan angkut beg semula ke tempat lain yang beribu batu jauhnya.

Dengan jadual yang ketat itu, entri aku agat terbatas kerana koleksi entri yang aku ada dah makin susut. Semua entri yang muncul di blog ini sebenarnya telah aku setkan siap-siap sebelum diri kalut menguruskan urusan dunia dan akhirat ini (harapnya termasuklah urusan akhiratlah ya, bukankah kerja itu juga untuk akhirat?...sila betulkan niat anda, maka kerja juga akan jadi urusan akhirat. Paling utama, NIAT kena betul).

Jadinya, kepada teman-teman yang sentiasa sudi ziarahi teratak daku nan tak sepertinya ini, terima kasih daun keladi diucapkan. InsyaAllah, aktiviti menziarahi istana anda semua akan saya lakukan selepas Krismas.

Kepada rakan-rakan yang baru singgah, yang pertama kali datang...harapnya tinggallah pesan sepatah dua kata agar kedatangan anda daku maklumi. Nanti aku boleh pergi balik blog anda. Memanglah, kalau tak tampal pesan dan komenpun aku boleh tahu siapa yang datang, tapi...lambat sikitlah sampainya tu kan ;)

Juga, mohon maaf andainya komen rakan-rakan juga agak lambat untuk “diluluskan” siarannya, kerana bila dah keluar dari daerah Bangi ini, masa tersangat suntuk untuk online dan buka email. Email rasmipun beberapa hari tertinggal, apalagi bila email tersebut tidak rasmi.

Biarpun aku jadi Nomad moden sepanjang Disember ini hingga datangnya Krismas, kalian tetap akan dapat menatap entri baru di sini (dengan kadar yang sederhana). Terima kasih semua dengan sokongan anda. Waaaaa dari cara tulis tu macamlah aku glamer sengat-sangat kan? Apa salahnya praktis, mana tahu tahun depan tetiba je jadi glamer hu hu hu 

PsssT: Jom Ngangkung hu hu hu hu -----> sempat lagi tu!

4 ulasan:

Cetusan berkata...

asalkan dah niat pun jadi laa..

ibadah..2 dalam satu..
kerja semasa tenaga masih muda..

ieda berkata...

ok dikk take ur time ;)

anyss berkata...

Zz: insyaAllah niat tetap sama macam mula2 keja dulu lagi...takat ni umur pencen masih 56 tahun...kalau masih ada nafas lagi

anyss berkata...

Ieda: terima kasih...memang lelah hingga tahun baru. Sempat tarik nafas sat selepas xmas ;)