Ahad, 12 September 2010

NAK MENANG DUIT RAYA?

Ini adalah sticky post. Entry terbaru ada di bawah.
MENANG DUIT RAYA SEHINGGA RM200. Ada sesiapa nak bagi aku duit raya sampai banyak tu tak? Mana ada kecuali cdiqlife.com. Hah? Macam mana tu? Ingat sesenang tu je ke orang nak bagi duit raya?

Memang senangpun. Masuklah peraduan MENANG DUIT RAYA. Contest ini hanya memerlukan anda melengkapkan slogan dengan cara paling kreatif. Senang bukan??

Caranya?
Lengkapkan slogan dengan idea anda yang paling kreatif!
Jadinya, apa tunggu lagi? Jomlah join!



Untuk peraduan ini aku telah berhempas pulas pagi dan petang, siang dan malam untuk mencipta puisi ini;

Sesekali punya sedikit waktu
Ketika jejalan di teratak teman-teman
Kutemu MENANG DUIT RAYA CONTEST
cdiqlife.com berbesar hati berbuat amal
meriahkan musim Aidilfitri bakal menjelma.

Tidakkah cdiqlife.com tahu,
Detik ini telah lama kutunggu
Mengutip sen demi sen masukkan dalam tabung buluh
Saya mahu memenangi DUIT RAYA daripada cdiqlife.com kerana
Yuran pengajian semesterku masih lagi belum langsai, cdiqlife.com
Masih berbaki hampir seribu
Masih berhutang sejak beberapa semester nan lepas
Susutnya tidak, bertambah ia setiap semester.

Saya mahu memenangi DUIT RAYA daripada cdiqlife.com kerana
Tabung buluh usang di bawah katil itu
Telah lama kosong tanpa isi
Sejak dua bulan lepas
Telah kukosongkan biar hanya separuh
Dapat kujelaskan
Saya mahu memenangi DUIT RAYA daripada cdiqlife.com kerana
Tabung usang itu perlukan isi lagi
Sebelum datangnya semester hadapan
Sebelum surat chenta datang lagi
Mohon lunaskan yuran

cdiqlife.com, adakah DUIT RAYA itu milikku?



Hu hu hu itulah puisi tak boleh blah yang tiba-tiba sahaja siap, entah bila aku mula tulis pun dah tak sedar. Apa-apapun, aku memang nak duit raya tu. cdiqlife.com, boleh bagi semua tak RM200 tu? Tamak kan? Hu huhu

Untuk mengetahui tentang syarat-syarat peraduan ini, silalah ke blog cdiqlife.com.

2 ulasan:

eelobor berkata...

hehehe, baik punya puisi. nape tak buat dalam bentuk sajak sekali. apapun semoga menang....

anyss berkata...

Eelobor: Salam. Ada harapan tak kutip duit raya? hu huhu