Sabtu, 30 Januari 2010

Kau Biarkan Aku Sendirian Memendam Luka Ini


Aku benar-benar menderita, tidakkah kau tahu?
Aku terluka, tidakkah kau dengar rintih hati ini?

Setelah aku benar-benar mencintaimu, saat itukah kau berpaling dan biarkan aku merintih sendirian. Detik sebeginikah kau benar-benar tega melihat aku terkedu tanpa arah?

Aku tidak pernah hargai sesiapa sama seperti menghargaimu. Membenarkan cinta membelai seluruh diri, segenap jasad. Tidakkah kau tahu, hembus nafas ini berlagukan senandung namamu? Tidakkah kau sedar, setiap alir darah ini hanya memuja memanggil namamu?

Dalam tidur, dalam jaga, tahukah kau yang aku sering terkenangkanmu?

Memang benar, kau bukanlah sesiapa yang berikan aku segala. Namun, kau terlalu banyak menyimpan nostalgia tentang kita.

Sudah lupakah detik kita basah bersama dalam gerimis? Menahan dingin tempias yang menerpa ke muka, sekalipun perit menyentak wajah, namun dingin itulah yang kuingat sampai bila-bila.

Sudah lupakah detik kita bersama nikmati indah suasana nyaman tepian Tasik Cempaka? Saat kita bergembira merempuh angin petang dalam ria, berlegar sekitar Bangi kala waktu terluang? Biar sesibuk manapun aku, kau sentiasa kupuja. Kau sentiasa kuingat. Kau sentiasa kuperlukan. Dahulu, kini...akan datangpun (Awas~! Ini bukannya iklan UMNO atau Barisan Nasional. Tak ada kaitan langsung dengan politik mana-mana parti).

Aku akan sentiasa mengenangmu biar berzaman waktu berlalu. Selamanya. Kau banyak mengajar aku tentang erti hidup. Memberikan aku keyakinan untuk terus berdiri biar di mata orang lain aku tidak lagi wujud. Menyalurkan kekuatan untuk aku terus bertahan. Aku akan sentiasa hargainya. Percayalah.

Aku menderita. Benar-benar sengsara. Tak tertanggung dek bahu memikulnya, tak terdaya dek rasa meratapinya. Setega itukah kau biarkan rintih ini berlagu senandungkan sendu di jiwa?

Usahlah merajuk. Usahlah berduka. Janganlah bersedih. Kalaupun aku punya pilihan yang lain, tidak bererti cintaku padamu akan berubah. Tidak bermakna kasihku akan berkurang. Tidak juga bermakna kau tersisih dari hatiku...dari hidupku. Kasih ini, ingatan ini, perhatian ini akan sentiasa sama sahaja seperti dahulu. Budimu yang segunung itu sentiasa juga aku ingat, akan kukenang sampai bila-bilapun. Percayalah.

Ini tidak hanya ikrar, lebih dari janji dan akad. Biar datang apapun yang lebih baik, kau tetap punya nilai yang tersendiri. Tidak bolehkah kau akui itu? Tidak bolehkah kau kenangkan penderitaan ini kala rajukmu yang panjang itu?

Janganlah merajuk lagi ya. Aku mohon!
Bila dia buat hal....aku memang benar-benar nanar! Adussssssss!

9 ulasan:

Frodo Baggins berkata...

>>___<<

beliau dah sihat ke?
ICU dah kuar ??
per kata dr?
hehehe

iza~de~bintang berkata...

Adoilaaaa... beriya baca sampai ke awah, ingatkan dedikasi untuk mantan kekasih..ropa-ropanya untuk sang motorsikal.. tipah tertipu...
anyway, okey jugak, dah banyak berjasa, elok dikenang selalu :)

salam dari kejauhan :)

anyss berkata...

Frodo: Dah sihat, riang gumbira. Doktor terpaksa overhall...dah macam baru. Tapi...melayang la jugak RM550 hu huhu kena puasa 2 bulan tu :D

Cik Bintang:Dia kekasih terbaikku hu huhu...jasamu tetap dikenang. Mantan???? ho ho hoooooooo bila dah jadi sejarah, kuburkanlah. Talkinkan sahaja. Teruskanlah melangkah ke depan. Bukan semua perkara sesuai untuk sentiasa dikenang ;)

Cetusan berkata...

sayangi juga er KUDA/....U

anyss berkata...

ZZ: Mestilah! Nak sayang ZZ pun tak leh...sayang je la KUDA besi ni hu hu hu

zia berkata...

apesal lak takleh syg ZZ..hehehe

anyss berkata...

Zia: sbb dah sayang kapcai hu hu hu -----> jgn marah ZZ

Kujie berkata...

kalau dah sayang , apa salahnya sesekali menduga setia?

heheh..eerk..menduga poket:p

anyss berkata...

Kujie: Dugaannya tu tiba pada masa yang tak sesuai...betul2 menduga. 3 hari tersadai kat bengkel adik2 ensem tu ;)